[Gelistirici] [RFC] COMAR Değişiklikleri

Bahadır Kandemir bahadir at pardus.org.tr
18 Ağu 2008 Pzt 21:17:33 EEST

Selamlar,

18 Ağu 2008 Pts tarihinde, Onur Küçük şunları yazmıştı:
>  model.xml i bölmek derken paketler kendi model.xml bacaklarını
> taşıyabilecekler mi ? Örneğin hede paketinde Provides altında kendi
> model bacaklarını kaydettirebilirse pek güzel olur, böylece bahsettiğin
> yeni Çomar paketi bekleme sorunu da ortadan kalkar.
> Belki /etc/comar/model dizini altında bu xml lerin hepsi paket adı
> ile olur ve comar başladığında bu dizinl tarayarak metodları belirler.

Modellerin merkezi bir yerde tutulması, ve betik yazarlarının bu modele
uyması gerekiyor. Modeli de, betikler gibi pakete dahil etmek sorunu
çözmüyor ne yazık ki. Misal, Net.Link modelini net-tools paketi ile
dağıttığımızı varsayarsak, modele wireless-tools için ihtiyaç duyulan bir
metod eklediğimizde, net-tools paketinin de güncellenmesini beklemek
gerekecek.

Dediğim gibi, belirli zamanlar dışında model değişikliği fazla
olmayacağından, geliştiriciler COMAR sürümünü beklesin :)

Modeli, /etc/comar/Net.Link.xml, /etc/comar/System.Service.xml gibi
ayırmaktan bahsediyorum. Sadece bakımı kolaylaştırmak için.

>  Betikler ile ilgili iki değişikliğe / yeniliğe ihtiyacımız var bence.
>
>  - conditional betiklerin tristate olması güzel olur gibime geliyor.
> On (zorla çalıştırma, otomatik tanıma vs. patladığında), Off (otomatik
> tanımayı kapatma, bir sebepten asla çalışmamasını istediğimizde),
> OnCondition (On yaptım Off yaptım oynadım bozdum duruma göre çalışma
> tekrar eski haline dönsün). Altyapıda bunu destekliyor muyuz bilmiyorum
> ama kullanıcı tarafında bu pek net değil. Servis ayarlarken "bunu
> kapatsam bir daha açılıyor muydu, ne olucaktı, açınca mı conditional
> [...]

Bunu şimdi de yapabiliriz, ekledim TODO'ya.

>  - Oneshot betik konseptimiz olsa iyi olur. Bazı betikler devamlı
> çalışan bir süreç çalıştırmıyorlar, ancak açılışta bir komut (ve bazen
> kapanırken başka bir komut) çalıştırıyorlar. Örneğin setserial seri
> port ile ilgili bir ayar yapıyor ve işi bitiyor, ya da mesela
> irqbalance artık daemon olarak çalışmıyor, yanlış hatırlamıyorsam yeni
> çekirdeklerle çalıştıktan bir süre sonra kendini kapatıyor.

Daemon olmayan servislerin çalışma durumlarını takip etmek için, Gürer'in
dediği gibi, start() ile oluşturulan bir aygıtın varlığını, ya da
değiştirilen bir dosyanın içeriğini kontrol edebiliriz.

>  Diğer kısımlara da itirazım / aklıma gelen önerim yoktur, eline sağlık
> şimdiden :)

Teşekkürler