[Gelistirici] 2.6.25

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
29 Nis 2008 Sal 14:34:52 EEST

Selamlar;

Bir aksilik olmazsa playground altındaki kernel serisini .25'e güncelleyeceğim bugün içinde, .24 ile sağladığımız özellik kümesi;

- appArmor desteği,
- mactel desteği,
- squash ve unionfs

devam edecek.

- nouveau yanında .25 ile i915 için modeset serisini de Fedora'dan aldık,
- virtio, mtrr ve randomization hedeler hali hazırda .25'den backport edilmişlerdi,
- suse ve ubuntu'dan bir seri yamayı güncelledim veya aldım.
- xen serisini suse'den güncelleyeceğim neredeyse upstream'e yakın olacağız (upstream c/s 524'de, suse c/s 517'de)

Özetle .25 ile .24'de olmayan bir seri özellik kazandıktan sonra (yenilikler için bkz [1] ve [2]), ek olarak

- LATENCYTOP desteğini açtık,
- .24'de CONFIG_PARAVIRT açıktı fakat CONFIG_XEN açmamıştık, .25'de açıldı,
- SUSE'den seccomp-disable-tsc-option yamasını aldık ve desteği açtık,
- SUSE'den ext3 için NFS4ACL yamasını aldık ve desteği açtık,
- Daha iyi Asus EeePC için Fedora'dan gerekli yamaları aldık,

kernel/drivers paketçilerinin bu seri playground altına girdikten sonra modüllerinin derlenip derlenmediğini test etmelerini reca edeceğim, bir hafta gibi bir zaman içinde gene bir aksilik olmazsa .25 "devel" ve "2008"'e inecek.

[1] http://kernelnewbies.org/Linux_2_6_25
[2] http://www.linux-foundation.org/en/Linux_Weather_Forecast

Saygılar
--