[Gelistirici] KDE dokümantasyonu

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
28 Nis 2008 Pzt 00:45:48 EEST

Kolay gelsin,

Kullanıcılarımıza masaüstünde herhangi bir belgelendirme
sunamadığımızdan dolayı, KDE3 dokümantasyonunun, en azından temel
dokümantasyonun (Konqueror gibi ana bileşenlerin yardım sayfaları
gibi) çevrilmesi projesine başlamak için hazırlanmaya çalışıyoruz.
Bunun için docbook'ları çevireceğiz, henüz üzerinde çalışacağımız
dosyaların hangileri olduğu konusunda biraz belirsizlik var, bu konuda
Serdar'dan haber bekliyorum, yakındır.

Asıl mevzu ise şu iki maddeden oluşuyor:

Birincisi, KDE dokümantasyonu daha çok başvuru kaynağı niteliğinde;
kullanıcılarımıza başvuru kaynağı sunmak çok anlamlı görünmüyor, zira
güncel hedef kitlemizin büyük bir bölümünün referansa değil yardıma
ihtiyacı var.
İkincisi, KDE4'e geçişin gittikçe yakınlaşması. KDE takvimi ([0]) KDE
4.1 çıkış tarihi olarak Temmuz ayının sonunu gösteriyor, sadece bir
aylık esneme payı koysak bile, 2009'a 4 ay kalmış oluyor. Eğer
plânımız KDE4.1 çıktıktan sonraki ilk Pardus ana sürümünde KDE4'e
geçmek ise, KDE3 dokümantasyonunu çevirmeye başlamanın bir anlamı yok,
zira öngörüm temel dokümantasyonun çevrilmesinin dahi en iyimser
tahminle 2 hafta alacağı, tüm dokümantasyonu çevirmenin ise Serdar,
ben ve çeviri gönüllüleri ekibimizin tamamı ile yine en iyimser
tahminle 3 ay kadar alacağı yönünde.

Uzatmayalım, KDE3.5 dokümantasyonu mu, KDE4 dokümantasyonu mu? Bu
konuda görüş rica ediyorum.
Ya da benim üzerinde tek tabanca çalıştığım (dolayısıyla sonunun
hüsranla bitmesi muhtemel) YarMa projem [1] gibi, kullanıcılarımızın
işini çok daha fazla kolaylaştıracak ayrı (ama tam zamanlı -hatta
günde 25 saatlik-) bir masaüstünden erişilebilir yardımcı çalışması mı
(, ya da asıl KDE dokümantasyonundan bağımsız bir KDE dokümantasyonu?)
(Ki bu ütopik görünen ama mümkün olan birşey.) Bu öneriyi/teklifi de
getirmiş olayım.

[0] http://techbase.kde.org/index.php?title=Schedules/KDE4/4.1_Release_Schedule
[1] http://begiter.gen.tr/prj/yarma/ekrangoruntuleri.php