[Gelistirici] Proxy manager'ın durumu

R. Bertan Gündoğdu rmznbrtn at gmail.com
12 Eyl 2007 Çar 19:48:51 EEST

Son geliştirici toplantısında projenin proxy için kullanıcı doğrulama
desteğinin olması ve parolanın şifrelenerek saklanması gerekliliği
konuşulmuştu; ama wget, svn, amsn, pidgin gibi uygulamalar kullanıcının
parolasını şifreleme gereği duymuyor; firefox ve kde ise, anladığım
kadarıyla, parola saklamamak için bu bilgileri hiç almıyorlar ve sanırım bir
şekilde bağlantı aşamasında kullanıcıya soruyorlar. Bunu çok yakın bir
zamanda deneyip teyit edeceğim; daha fırsat olmadı da :)

Bu durumda parolaları şifrelemek bana gereksiz geliyor; zaten aynı bilgiyi bi
üst dizinde şifresiz sunan var! Bu durumda parolayı şifrelemeden saklamayı ve
kullanıcıyı bu durumdan haberdar etmeyi daha uygun buluyorum, ne dersiniz?
Diğer uygulamaları yamalamak da çözüm olabilir belki ama şimdilik bu çözüm
kullanılabilir bence.

Bununla birlikte özellikle Firefox ayarlarının anında etkili olması için bir
yol arıyorum; şu anda kapa/aç yapmak gerekiyor. Bunun için eklenti yapmaya
fln baktım olası mı diye, sanki olası gibi ama yama daha mı iyi olur bu iş
için veya başka bir fikri olan? Şu garibana bi yardım...

Bu arada 2007.3 ne zaman çıkacak tahminen? Ben en erken bu ayın sonu olur diye
biraz ağırdan alıyorum da. Malum, okulum da açılıyor...

Sevgiler, saygılar.

--
R. Bertan Gündoğdu