[Gelistirici] Yeni eklenen paketler

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
15 Eki 2007 Pzt 14:38:05 EEST

On Monday 15 October 2007 13:18:56 Doruk Fisek wrote:
> Mon, 15 Oct 2007 12:34:14 +0300, Faik Uygur <faik at pardus.org.tr> :
>
> Peki uzun sure guncellenmemis bir bilgisayarda durum nasil olacak?
>
> Yani Pisi o RSS beslemesinin hangi noktasindan itibaren gosterecegini
> nereden bilecek?

Bu bir sorun tabi ama RSS mantığında düşünürsek yakaladığı son bilmem kaç
taneyi alabilir her zaman. RSS'i de uzun süre çekmezsek kaçırdığımız şeyler
oluyor.

> Bana her durumda elindeki indeksle yeni cektigi indeksi karsilastirmasi
> gerekecek gibi geldi. Yoksa ben mi bisi kaciriyorum?

Tam farkı görmek için mutlaka bu şekilde olması gerekiyor tabi. Ama 3 ay, 6 ay
ara ile güncelleme yapmamış birine tüm yeni paketleri göstermek gerekli mi
diye de düşünebiliriz belki. Bu kadar uzun süre makineye dokunmayan yeni
paketlerle de ilgilenmiyor olabilir. Bilgilendirme amaçlı yapılan bir şey bu.
Yoksa o an var olan tüm paketleri zaten görebiliyor, aratıp indirebiliyor
yine. Bu şekilde tüm paketler değil de, "Depoya son eklenen paketler" ya
da "Depoya son eklenen 10 paket" gibi bir başlık altında oluyor gösterim.
En az depo'ya yeni paket eklenme sıklığında günceleme yapan birisi
kaçırmayacaktır.

RSS'li bir yapı kurarsak hani hard coded ve yalnızca paket yöneticisi içinde
var olacak bir diff kodu yazmanın ötesinde daha genel bir çıktı da olur, ne
bileyim Akregator'den de takip edilebilir fikri hoş geldi aslında. RSS
içeriği ilerde genişletilebilir, standart bir yapı üzerinden paket yöneticisi
de bundan faydalanabilir gibi bir şeyler vardı kafamda. Fikir sadece...

- Faik