[Gelistirici] xara extreme

Ali Işıngör isingor at gmail.com
9 Eki 2007 Sal 08:12:55 EEST

2007/10/9, Gürer Özen <gurer at pardus.org.tr>:

> Bu program yaklaşık bir yıllık bir zaman sürecinde 0.7.1764 sürümünden
> 0.7.1780 sürümüne yükselmiş. Sondaki rakam her svn commit'iyle arttığı
> için,
> gelişme hızının çok düşük olduğunu anlayabilirsiniz. Asıl render modülünü
> özgür yazılım yapmamaları dolayısıyla pek bekledikleri ilgiyi
> bulamadıklarını
> tahmin ediyorum.
>
> Inkscape'in bulunduğu nokta ve gelişme hızı düşünüldüğünde, Xara'yı depoda
> tutmak çok anlamlı gözükmüyor artık.
>
> Bir itiraz yoksa, devel deposundan sileceğim. 2007 maintainerları da,
> [...]

Bu yazılımın paketlenmesini geçmişte ben istemiştim, sağolsun Gürer de beni
kırmamıştı...

Xara yazılımının gelişmesi durdu, hızlanacağını da sanmıyorum. Xara'nın şu
adreste <http://www.xaraxtreme.org/about/performance.html> ballandıra
ballandıra övdüğü CDraw motorunu özgürleştirmeyip, performans olarak en
dipteki Cairo grafik motorunu kullanacağını açıklamasıyla başladı
tartışmalar... Sonra özgür Xara LX projesine geliştirici atamayacaklarını,
bunu özgür yazlıım dünyasının kendileri için bedava yapmasını istediler.
Xara özgür yazılım dünyasına bir şeyler vermeden almaya çalışan, uyanık bir
firma olduğu için destek bulamadı. Başlangıçta destek olan özgür
yazılımcılar da katkılarını çekti bu projeden...

Bu nedenle de yaklaşık bir yıldır hiçbir gelişme yok Xara LX projesinde.
Inkscape ise arayı açmaya devam ediyor. Bir-iki hafta içinde çıkacak
0.46sürümüyle Inkscape, üç boyut desteği kazanıyor. Yavaş yavaş 3D Max
ile
Illustrator arasında hedeflediği o ilginç noktaya oturmaya hazırlanıyor.

Zaten kılım Xara'ya.. Stable'dan atalım, Contrib'e de koymayalım derim bu
gereksiz yazılımı!

Ali Işıngör