[Gelistirici] konversation/scripts için 2 yama

Ozan Çağlayan ozancag at gmail.com
7 Eki 2007 Paz 01:00:29 EEST

Mustafa Günay wrote:

> öncelikle lsusb çıktınızı alabilirsem tam süper olacak :P
>
> ama /proc/asound altında çok fazla "generic" bir sonuç çıkıyor. Amacım
> insanlara  önce bi lspci çıktını al http://rafb.net/paste adresine yapıştır
> ve adresi bana ulaştır demek yerine buraya /sysinfo yaz demek irc üzerinde
> daha kolay bir yöntem gibi geliyor bana. Ama bu bilgi içinde ekran kartı ve
> ses kartının -ki irc üzeride en sık karşılaşılan soruların başında geliyor-
> daha spesifik (umarım doğru anlamda kullanmışımdır) bilgileri olması işimizi
> daha da kolaylaştıracaktır bence.
>
> - --
> [...]

Selam.

/proc/asound altında çok fazla "generic" bir sonuç çıkmıyor bence.
Örneğin benim lsusb çıktımda "Midiman Audio" yazıyor.

Ama ses kartım "M-Audio Fast Track Pro USB".
/proc/asound/cards ise bu marka bilgisini tam olarak veriyor. Ama
M-Audio eskiden Midiman şirketi tarafından üretildiğinden dolayı vendor
ID halen Midiman olarak gözüküyor.

Ayrıca tüm bunlara hiç gerek olmadan hardware4linux.info sayfasının
hwreport betiği bu iş için kullanılabilir. hwreport yazılımı contrib'e
girdi 2 gün önce. tüm sistem hakkında gerekli bilgileri toplayıp tar.bz2
haline getiren bir betik. hwreport ileride stable'a girdiğinde,
konversation hwreport desteği ile yüklenebilir ve /sysinfo bu betiği
çağırıp, tar.bz2 dosyası bu iş için hazırlanacak bir sunucuya upload
edilebilir.

hwreport ile hardware4linux sayfasına tar.bz2 dosyasını yollayın ve ne
kadar başarılı bir donanım listeleme yaptığını görün :)

İyi geceler.

--

Ozan ÇAĞLAYAN
Galatasaray Üniversitesi