[Gelistirici] konversation/scripts için 2 yama

Ozan Çağlayan ozancag at gmail.com
6 Eki 2007 Cmt 14:04:29 EEST

Mustafa Günay wrote:

> sysinfo da ses kartı yanlış olmuş eğer düzelttim şuanda doğru ses kartını
> gösteriyor ama ufak bir sorun var gibi
>
> AUDIO=$(/usr/sbin/lspci |grep 'Audio' | sed -e 's/.*: //' | cut -d '.' -f2 |
> cut -d '(' -f1)
>
> parametresi ile bende sadece  "Intel Corporation 82801H"  kısmını alıyor ama
> almasını istediğim yer "Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) HD Audio
> Controller" kısmı ki daha anlaşılır olabilsin bunun için bir fikri olan
> varmıdır ?
>
> - --
> Mustafa GÜNAY

Sabah söylediklerime ek:

Ses kartı bilgisi dediğim gibi /proc/asound/ okunarak alınırsa daha
kolay ve başarılı bir sonuç elde edilebilir ANCAK sizin yöntemle
aralarında bir fark var. O da, eğer ses kartıyla ilgili kernel modülleri
yüklenmedikçe /proc/asound dizini takılı kart bilgilerini
içermeyecektir. Ama sizin yaptığınız lspci parse etmek daima bir kart
bilgisi getirecektir.

Ancak sizin yaptığınız çözümün unuttuğu bir şey var :) USB ve Firewire
arabirimli ses kartları :) lspci benim bilgisayarımda bir ses aygıtı
göstermeyecektir, benim bilgisayarımda lsusb'nin ayıklanması anlamlı bir
şeyler döndürecektir.

Bu sebepten /proc/asound yine daha "generic" bir çözüm gibi duruyor..

Kolay gelsin.
--

Ozan ÇAĞLAYAN
Galatasaray Üniversitesi