[Gelistirici] Bitirme Projesi

musTafa ARIK mustafaarik at gmail.com
3 Eki 2007 Çar 19:30:30 EEST

Merhaba, Selçuk Üniversitesi - Teknik Eğitim Fakültesi - Bilgisayar
sistemleri öğretmenliği bölümünde 4. sınıf öğrencisiyim.
Bitirme projesi olarak danışman hocamdan Linux'ta bir yazılım geliştirmek
için onay aldım. Ancak ne programı yapacağımı henüz belirleyemedim.
Hocam "Fakültede birşeyler yapmak isteyen kişi sayısının az olması
dolayısıyla sen yeter ki Linux'ta yazılım geliştirmeyi öğren, projenin büyük
bir şey olması çok önemli değil." dedi.

Daha önce Linux için hiç yazılım geliştirmedim, Windows ortamında Delphi ve
Visiual Studio 2005 C# 'ta programlar yapmıştım. Ancak bunlarda da çok büyük
projeler yaptığımı söyleyemeyeceğim maalesef.
Ayrıca PHP ve MySQL ile web siteleri yaptım. Mümkün olduğunca, açık kaynak
kodlu forum ve hazır scriptlerin Veritabanı yapılarını incelemeye ve
anlamaya çalıştım. Şu anda PHP ile kendi içerik yönetim sistemimi
yapabilecek durumdayım.Ancak hala sınıf yapılarını ve programlamada sınıflar
oluşturup bunları kullanmayı çok iyi bilmiyorum.

Kendimi Pardus gönüllüsü olarak ifade etmeye çalıştığım için, Pardus
geliştirme ekibinden fikir almak istedim.
Pardus başta olmak üzere Linux işletim sistemleri için insanların işine
yarayacak bir yazılım geliştirmek istiyorum.

Şu şu şu işleri yapan bir yazılım hem senin bitirme projen olur, hem
birilerinin işine yarar diyebileceğiniz şeyler varsa bekliyorum.

Teşekkür ederim.
Mustafa ARIK