[Gelistirici] Güncellemeler

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
28 Kas 2007 Çar 15:02:26 EET

> Test deposu dhcp'den ip alamama ile ilgili bir iki hata girdisi oldu.
> Tekrar bir sorayım sorun kaldı mı son paketlerle diye.

 Şöyle bir sıkıntı yakaladım, sunucuda domain bilgisi kaydedilmediğinde
ya da sunucular yanlış ayarlandıysa (client dan domain bilgisi soruyor
ama cevap gelmediğinde geçersiz bir domain adını geri yolluyorsa) şöyle
bir senaryo oluşuyor.

$ grep search /etc/resolv.conf
search domain_not_set.invalid

$ grep DNS /var/lib/dhcpcd/dhcpcd-eth1.info
DNSDOMAIN='domain_not_set.invalid'
DNSSERVERS='193.140.100.210 193.140.100.215 193.140.100.220
195.175.39.40'

 Bahadır'ın bilgisayarında görünce fark ettim, bende de varmış.

 Şurada [1] da biraz tartışılmış, domain_not_set.invalid var konu
başlığında, google da aratınca da suse vs. de de yaşanmış zamanında.

 Bağlantı kuramamaya sebep olmamalı ama dns sorgularını yavaşlatacağı
kesin, bence geçersiz adresleri search olarak resolv.conf a yazmamamız
lazım.