[Gelistirici] Otomatik Yazıcı Tanıma Aracı

Ozan ÇAĞLAYAN ozancag at gmail.com
27 Kas 2007 Sal 12:21:10 EET

27.11.2007 tarihinde Ismail Dönmez <ismail at pardus.org.tr> yazmış:

> Tuesday 27 November 2007 Tarihinde 11:51:58 yazmıştı:
> [...]
> panelden
> geçmesi
>
> Sırf küçük bir notification window için mi pynotify kullanıyoruz anlamadım
> ben? Bunun içinse package-manager'a zamanında Kopete'nin balon popupını
> port
> etmiştim ben.
>
> PyQt4 kullanınca KDE görüntüsüne vs uygun olmayacak o yüzden soruyorum.

Aslında sorunun cevabı aracın kapsamıyla alakalı. Araç sadece yapılandırma
sırasında fırlayıp bilgi verecekse ve sonra kaybolacaksa herhangi bir
context menüsü falan olmayacağı için, görüntüdeki farklılık sadece
notification popup ile sınırlı kalmış olacak pyqt4 kullanıldığında. Aynı iş
pyqt3 + pynotify || kopete balonu ile de gerçekleştirilebilir.

Ancak popuplarda kullanıcının tıklayabileceği düğme veya düğmeler yer
alacaksa(Otomatik tanıma bittikten sonra kullanıcının tıklayıp yazıcıyı elle
yapılandırabilmesi için mesela) bu sefer pyqt3+kopete balonu ya da pyqt4 +
pynotify kullanılması gerekiyor çünkü pyqt4 popuplara düğme koyulması gibi
bir imkan sağlamıyormuş Gökmen'in söylediğine göre.

Yok eğer düğme koymayalım da "lütfen buraya tıklayın" şeklinde çıkan balona
tıklattırırsak o event'i pyqt4 yakalayabiliyormuş bu durumda sadece pyqt4
kullanımı ile çözülebilir durum.

Ama her şey bir yana araç aniden fırlamasın, hep orda dursun, aynı zamanda
job management yapsın falan dersek(system-config-printer appletin standalone
olarak calıştırılıp job management yapmasını da sağlıyor) o zaman iş
değişir, tartışmak lazım.

Böyleyken böyle.
Ozan ÇAĞLAYAN
Galatasaray Üniversitesi