[Gelistirici] 2.6.20.21 çekirdek ve sürücülerimiz

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
23 Kas 2007 Cum 20:18:07 EET

Merhaba;

Belki dikkatinizi çekmiştir, bir süredir Çağlar'ın playground'unda 2.6.20.21
sürümü bir çekirdek paketi yaşıyor [1] Bugün bu çekirdeğin durumu nedir,
çekirdekte sürüm atlatırsak durumumuz ne olacak diye biraz bakındım,
derlenmeyen dış sürücüler aşağıda, sürücülerini denemek isteyenler için
kernel ve derlenen sürücü paketleri ise şurada [2].

Önemli not: 2007.x serisi için herhangi bir sürüm atlatma planımız -henüz-
yok, bu maili "sürücülerinize ilgi gösterin kernel bump ediyoruz" açıklaması
olarak almayın. 2008 yolunda durumumuzu görelim çalışması olarak kabul edin
en fazla :-)
Önemli not2: Kernel paketi ile sadece 1 (yazıyla bir) sistemin boot ettiğini
teyit ettim, sürücüleri ise sadece derledim - paketleri kurdum ama sistemimi
uçurdu, web kameramı yedi gibi sorunlarınızdan siz sorumlusunuz :-P

config.h bulamayanlar :
------------------------------
acerhk --> config.h
ov511 --> config.h
sc92031 --> config.h
ungrab-winmodem --> config.h
ltmodem --> config.h

paravirt_ops sorunlular :
-------------------------------
nvidia-new --> nvidia.ko uses GPL-only symbol 'paravirt_ops'
nvidia-old --> nvidia.ko uses GPL-only symbol 'paravirt_ops'
slmodem --> module slamr.ko uses GPL-only symbol 'paravirt_ops'

Derlenemeyenler :
------------------------
acpi4asus --> "This module does not support 2.6.20 yet, wait for a new release
=)"
unionfs --> You are compiling Unionfs on an unsupported kernel version.
et131x
sn9c1xx

Genel sorunlar :
---------------------
lmpcm_usb --> arşiv bulunamıyor
r5u870 --> arşiv bulunamıyor
tpm_emulator --> arşiv bulunamıyor

[1] http://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/caglar/kernel/
[2] http://cekirdek.pardus.org.tr/~ekin/kernel/
--
İyi Çalışmalar;
Ekin Meroglu <ekin_at_pardus.org.tr>

... did i listen to pop music because i was miserable, or was i miserable
because i listened to pop music?... - rob [nick hornby / hi fi]