[Gelistirici] [Stable] desktop/freedesktop/xorg/xorg-video

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
22 Kas 2007 Per 09:37:38 EET

22 Kas 2007 Per tarihinde, Ismail Dönmez şunları yazmıştı:
> Thursday 22 November 2007 Tarihinde 08:01:30 yazmıştı:

> 2007.x artık stable, böyle bir güncellemeyi yapmak istiyor muyuz emin
> değilim.

Bazı Intel ekran kartlarında ciddi sayılabilecek sorunlar var. Çözebilir
ümidiyle güncelledim. Tabi yine de test etmek gerekiyor.

Sis sürücüsü xorg'un yeni sürüm verme politikasını bilmediği için dri
kullanmıyordu. Bu ve birkaç küçük fix var.

via hikayesine gelelim. unichrome ve via aynı sürücü ismine sahip olduğu için
biri diğerinin üzerine yazılıyordu. Şans eseri şu ana kadar daha iyi olan
unichrome ezmiş. unichrome, via sürücüsünün forku. Şu an her ikisinin de
geliştirilmesi neredeyse durmuş durumda. openchrome ise unichrome'un forku ve
şu an aktif olarak geliştiriliyor. Diğer sürücülerden daha çok ekran kartını
destekliyor. Daha önce via kullananların bu sürücüyü kullanabilmesi için
via_drv.so adıyla bir sembolik link oluşturdum. via kullanıcılarının bir
sorun yaşamaması lazım. Burada via çipsetli bir makina var. Bu akşam okuldan
gelince test etmeyi düşünüyorum.

Bence merge edelim. Testlerde sorun çıkaranları güncellemeyiz.