[Gelistirici] Pardus 2008 için GCC seçimi

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
21 Kas 2007 Çar 15:04:16 EET

Selamlar;

Tuesday 20 November 2007 Tarihinde 19:21:03 yazmıştı:

> Buna bu hafta içi biraz ders çalıştıktan sonra cevap vereceğim :)

4.3 139 regression'a inmiş şu an itibari ile. Bu regressionlardan ~70 tanesi
4.1, 4.2 ve 4.3 branchları için ortak durumda, yani bunlar arasında bir
al/ver durumu yok. Hatta 4.3 aktif geliştirildiği için burada çözülenler
bazen geri backport edilmiyor/edilemiyor görünüyor.

Kalan 20'ye yakın arkadaş sadece 4.3 branchına ait P1 regression'ın yarısı x86
dışındaki arch.'lar için, gördüğüm en ciddi 3-4 regression %n hız kaybı
veya %n fazla hafıza kullanmakla ilgili, yanlış kod üreten x86 optimizasyonu
v.s. bulamadım veya gözden kaçırdım fakat hatalı kod üretimi zaten release
blocker olduğuna göre bu da bir sorun değil :).

Listede uzun zamandır okumadığım e-postalardan edindiğim sonuç Fedora'nın
4.3'ü kesin kullanacağı, openSuse'nin 4.3 kullanmak istediği ama sorun
yaşarlarsa 4.2'ye dönecekleri fakat şu ana kadar yaşamadıkları ve factory
branchlarında 4.3 yamaları ile paketleri beslediklerini, Ubuntu'nun bir
sonraki sürümü 4.2 branchından çıkartacağını ama 4.3'e sürüm sonrası
geçeceğini ve zaten politikaları gereği yeni derleyici ile sadece yeni
paketleri derledikleri için onlara hayatın güzel olduğunu, Debian'ın ise bir
4-5 sene daha sürüm çıkartıyoruz az kaldı diye yaşamaya devam edeceğini
çıkardım.

4.3 serisinde güzel optimizasyon hedeleri yanında yeni özellikler geliyor
görünüyor (C++ stack protector v.s gibi), bunların ne kadarını kullanırız
bilmiyorum ama orada olmaları güzel :)

Fakat 4.3'ün sürüm tarihleri 2008 ile uyuşmuyor, gene okuduklarımdan
çıkarttığım bizim 2008 duyurmaya kalktığımız zamanda elimizde en fazla
4.3.0-rc1 veya rc2 olacağı yönünde, fedora rc'de bize yeterince kararlı bir
derleyici sunar daha önce sundu kararı alıp yola bununla çıkmış.

Özetle bu durumda oyum ve planım şöyle;

devel'de hızlıca 4.3'e geçelim, bu snapshotları kullanmaya başlayalım,
system.bsae ve system.devel derleyip bir rootfs veya vm ne olacaksa adı
birşey çıkartalım, bulduğumuz herşeyi GCC bugzilla/listesine raporlamayı
ihmal etmeyelim, openSUSE hallice bir paketi 4.3 için yamalamış görünüyor
zaten o yüzden paketler çok sorun çıkartmayacaktır diye düşünüyorum,
alabildiğimizi oradan alırız, onun dışında kalan ve GCC temelli çıkması
muhtemel sorunları da adam gibi rapor edersek aktif branch 4.3 olduğuna göre
çözdürebilirizi diye düşünerek bu yolda umarım hepimiz muaffak oluruz
temmennilerini de ekleyerek bu mektubumu bitiriyorum, sarı kıza dikkat edin,
kış geliyor hastalanmasın...

Büyüklerimin ellerinden, küçüklerimin gözlerinden öperim...
--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/