[Gelistirici] ÇOMAR 2.0

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
18 Kas 2007 Paz 19:19:52 EET

On Sunday 18 November 2007 19:16:22 Bahadır Kandemir wrote:
> Selamlar,
>
> UEKAE personeli olan geliştiriciler ile yaptığımız
> sohbetlerde/toplantılarda sıkça tartıştığımız konulardan biri ÇOMAR'ın
> DBus [1] kullanmaya başlamasının gerekip gerekmediğiydi. Erişim denetim
> mekanizması olarak PolicyKit [2] kullanmak artık zorunlu bir ihtiyaç
> olmaya başladı ve DBus'a geçmenin zamanı geldi...
>
> Şu an, yerel depomda geliştirilmekte olan sürümde [3], DBus arayüzünü ile
> {a}senkron mesajlaşma, metod çağrılarında keyfi tipte argüman
> gönderme/alma (mevcut ÇOMAR'da sadece string gönderilip alınıyor)
> [...]

Eline sağlık fakat ben halen bu bitene kadar bende yolunun iyi olduğunu
zannetmiyorum. Böyle yaparak hem bizi sürece dahil edemiyorsun, hem bir anda
nbin satır kod değişecek ve takip etmek imkansız olacak, neyin değiştiğini
bir tek sen biliyor olacaksın ve neler olup bittiğini öğrenmek isteyen bir
ölümlü oturup tüm kodu baştan sona okumak/yorumlamak zorunda kalacak v.s v.s.

Hatta bence oturup bir branch açıp, ufak değişiklikleri merge ede ede branch
ile kendi halini senkron ettikten sonra devam etmen çok daha faydalı olacak.

Eline sağlık bu arada tabi...