[Gelistirici] net-tools ve wireless-tools dhcpcd timeout süreleri

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
16 Kas 2007 Cum 09:46:22 EET

Selam,

Dün bahsettiğim dhcpcd 2.x için 120 saniyeyi denedim. Daha önce 60 saniyede
denemiştim, alamamıştı. 120 saniye timeout verince 61-62. saniyede 2.x de
aldı.

Gökmen ile de konuştuk. network-manager'da ip almaya başladıktan sonra check
kaldırılınca arkada işlemin devam etmesine bir çözüm bulacak. Yeniden
tıklandığında ikinci dhcpcd çalışmaya başlıyor ama bir önceki ComarJob devam
ettiğinden, ikinci ComarJob mesajları karışıklık oluyordu. İşlemin
sonlandırılmasına rağmen, imlecin kum saati olarak kalması da kafa
karışıklığına sebep oluyor.

Buna göre net-tools ve wireless-tools'daki timeout sürelerinin default'unu 20
saniyeden 120 saniye'ye çekmeyi öneriyorum. network-manager'daki fix ile
istenildiği zaman check kaldırıldığında işlem sonlanacak ve istenirse yeniden
bir deneme yapılabilecek. 120 saniye dolarsa da gerçekten "Adres alınamadı"
olacak.

20 saniye süremiz diğer dağıtımlara göre zaten az kalıyor. Bundan dolayı da şu
dağıtımdan ip alıyorum, Pardus'dan alamıyorum oluyor. Sorun tam olarak
Pardus'da olmasa da sonuç yanlış algılanıyor.

Dediğim gibi bazı durumlarda kullanıcı pozisyonunda olduğumuzdan belki de asıl
ağ yapısında olan sorunu düzeltmek elimizde olmuyor.

Ayrıca profil seçimi genellikle bir sefer yapılacak bir şey. Dolayısı ile
makine açılışlarında ip'yi geç alıyor olması farkedilir bir şey değil. Ama
açılış sonunda ip alamamış olması farkedilir bir sonuç.

Hı deyin net-tools ve wireless-tools 'u güncelleyelim.

- Faik