[Gelistirici] pisi son kararlı sistem takibi ve sistem kurtarma işleri

Timu EREN selamtux at gmail.com
2 Kas 2007 Cum 14:25:16 EET

    Merhaba,
Abartı sayılırmı bilmiyorum ancak kullanıcının elle müdehale etmesi
olası dosyalarında yedekleri zamanla alınabilir, (sadece farklar)
böylece güncelleme sırasında bir hata oluştu ise,
bir önceki duruma ait paketlerin kurulmasının ardından ilk kurulumdan
sonra yapılan değişiklikler yapılandırma dosyalarına uygulanabilir, bu
elbette pisi'nin işi olmamalı, sadece ileriye doğru bir fikir, böylece
en az kayıp ve yapılandırma ile kullanıcıya çalışan bir sistem teslim
edilir. yapılandırma dosyalarının değişiklikleri ise servislerin
başlatılması yada yapılandırma dosyalarında yapılan değişikliklerin
servisler üzerinde etkili olabilmesi için yapılan reload işlemleri
sırasında alınabilir, hatta bu işlem, servis başına 3 seçenekli olarak
sunulabilinir,

1 => hiç bir zaman karşılaştırma yapma (servis daha hızlı başlatılır)
2 => arada sırada yap (raslantısal yedekle, sistem üzerinde fazla
oynama yapmayan kullanıcılar için tavsiye edilir)
3 => her zaman yedekle (sistem yöneticileri tarafından kullanılması uygun olur)

Elbette bu dediklerim bir masa üstü kurulumu için ne kadar ihtiyaç
duyulacak bir işlevdir o ayrı bir konudur ancak sunucu yönetimi
açısından oldukça kullanışlı görünmekte (en azından benim için),

Son olarak bu yedekleme işlemi için ayrı bir servis (elle başlatılan)
hazırlanıp sistem yöneticileri tarafından yapılandırma bittiğinde
alınabilir, böylece kurtarma işlemleri daha akıllıca yapılmış olur.