[Gelistirici] contrib/'teki paketler için user/group ekleme

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
31 Mayıs 2007 Per 22:07:55 EEST

31 May 2007 Per tarihinde, Murat Şenel şunları yazmıştı:
> Bu noktada benim görüşüm, contrib/'teki bir paket için gerekli
> user/group'un eklenmesi işi, söz konusu pakette comar betiği ile yapılmalı.
> contrib/'teki paketler 2007/'deki paketlerden etkilenebilir ama 2007/,
> contrib/'teki paketler nedeniyle etkilenmemeli bence.

Bunu her paketin postInstall kısmınd yapamazsın, bazı paketler kendilerine
özel kullanıcı ile _derlenmek_ istiyorlar, user/grup işinin baselayout
paketinde olmasının sebebi bu.

Bu noktada contib 2007'yi beklemesin diye düşünüyorsanız süreç en sorunsuz
şöyle işler kanımca;

1. Eklenecek kullanıcı/grup için geliştirici listesine yazılır.
2. Ona bir uid/gid atanır,
3. contrib deposunda system.base içinde bulunacak bir baselayout benzeri paket
olur, bu paket baselayout'un yaptığı şekilde uid/gid ekler. Böylece bu paketi
sadece contrib deposunu kullananlar kurar.
4. Gün gelir bu paket sürüme merge edileceği zaman daha önceden üzerinde
anlaşılmış uid/gid baselayout postInstall'una taşınır

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/