[Gelistirici] [paketler-commits] r24616 - devel/programming/libs/libexif

Barış Metin baris at pardus.org.tr
29 Mayıs 2007 Sal 03:33:04 EEST

On Friday 11 May 2007 23:16:33 paketler-commits at pardus.org.tr wrote:
> Author: cartman
> Date: Fri May 11 23:16:33 2007
> New Revision: 24616
>
> Modified:
>    devel/programming/libs/libexif/actions.py
>    devel/programming/libs/libexif/pspec.xml
> Log:
> security update

Bu commit ile libgphoto2 paketini kırmışız. libexif'e version bağımlılığı
verilmiş. Bağımlılık sağlanmadığı için kurulamıyor ve svn'deki libgphoto2
derlenemiyor. Fakat daha önemli bir sorunumuz olabilir.

Daha önce kurulu olan libgphoto2 paketini sistemden kaldırdım ve "pisi up"
dedim. Tüm güncellemeler yapıldı. Tekrar libgphoto2'yi kurmak istediğimde bu
sorun ile karşılaştım.

Muhtemelen libgphoto2 kurulu olan bir sistemde yapılan libexif güncellemesi
(0.6.13 -> 0.6.14) libgphoto2'nin strict version bağımlılığı olmasına rağmen
sorun çıkartmıyordu ve bu yüzden bu bağımlılık sorununu daha önce fark
edemedik.

Her ne kadar bu depoda yapılmaması gereken bir hata olsa da PiSi'nin bu hatayı
bize bildirebiliyor olması gerekli. PiSi'nin paket güncellemesi yapmadan önce
paketin ters bağımlılıklarını kontrol etmeli ve güncellenen pakete version
bağımlılığını kontrol etmeli.

Bu saatte ne kadar anlatabildim bilmiyorum. İki sorunumuz var:
1. libexif güncellemesi depoyu kırmış
2. pisi bunu bağımlılık sorununu fark edememiş

--
Barış Metin