[Gelistirici] PEAP-MSCHAPv2

Uğur Çetin ugur.jnmbk at gmail.com
24 Mayıs 2007 Per 07:16:34 EEST

22.05.2007 tarihinde Furkan Duman <coderlord at gmail.com> yazmış:
> Merhabalar,
>
> Playground'a network-manager'ın EAP PEAP/MSCHAPv2 desteklemesi için
> gerekli, wireless-tools ve wpa_supplicant paketlerini attım. Bu auth.
> yöntemini destekleyen bir radius sunucu kullananınız var ise
> denemesini rica ediyorum.

Merhaba,

Az önce okulda denedim (ipw2200). Kimlik doğrulama başarısız diyip
bağlanamıyor, konsol çıktısı şöyle: fail (wireless-tools, 0) = [auth
failed]
kurulu paketler:
wireless-tools, versiyon 29_pre10, sürüm 19, inşa 14
wpa_supplicant, versiyon 0.5.7, sürüm 20, inşa 13
network-manager: svn'deki son hali
Normalde bağlanmak için wpa_supplicant.conf'um şu şekilde:

ctrl_interface=/var/run/wpa_supplicant

eapol_version=1
ap_scan=1
fast_reauth=1

network={
       ssid="yildiz-net"
       key_mgmt=IEEE8021X
       eap=PEAP
       identity="gizli"
       password="dahagizli"
       phase2="auth=MSCHAPV2"
       priority=1
}

Tabi bu confla bağlanmak için wpa supplicant'ı kill edip kendim
başlatıyorum: wpa_supplicant -ieth1 -Dwext -c /etc/wpa_supplicant.conf

Ayrıca network-manager'dan yildız-net'i seçtiğimde kimlik doğrulamayı
wep ascii olarak işaretliyor, kendim PEAP/MSCHAPV2'ye getirerek
kullanıcı adımı ve parolamı giriyorum.

Bugün saat 14'e kadar okulda duracağım, her türlü denemeye hazırım,
başka çıktılar gerekiyorsa verebilirim.

--
Uğur Çetin