[Gelistirici] Zemberek/Java

"Mehmet D. Akın" mdakin at pardus.org.tr
22 Mayıs 2007 Sal 16:41:01 EEST

> Process                         Count
> --------------------------------------
> swapper                          4420
> systemtap/0                      2997
> java                              932
> hald-addon-stor                   202
> kdm_greet                         128
> X                                 121
> events/1                           16
> events/0                           14
> mdnsd                              10
> pdflush                             5
> init                                5
> kjournald                           4
> kdm                                 4
> staprun                             3
> syslogd                             2
> irqbalance                          2
> hald                                1
> --------------------------------------

Güncelleme:
Debug kernelini kurup küçük bir deneme yaptım. Bendeki zemberek-serverde
de benzeri rakamlar aldım (java 650 gibi) Ancak tuhaf bir şekilde sadece
uyuyan küçük bir java uygulaması da hemen hemen aynı miktarda context
switching'e yl açıyor.

Normalde java VM'i başlatılınca otomatik olarak iki-üç thread
başlatılır. Biri uygulamayı işleten main thread, diğerleri de Garbage
collection yapan GC threadleri. Main thread'in kontrolü bizim elimizde.
Bildiğim kadarı ile GC de seyrek sayılabilecek aralıklarla kontrol yapıyor.

Konu ile ilgili araştırmalara devam ediyorum. Şimdilik doğrudan JVM ve
contexct switching ile ilgili bir şey bulamadım. Acaba Powertop
adamları konu ile ilgili bir şey biliyor mudur?

selamlar.