[Gelistirici] konsol unicode problemleri

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
13 Mayıs 2007 Paz 21:07:36 EEST

 Merhaba,

 Hata #1449 la uğraşırken biraz abarttım ve konsol kütüphaneleri
(slang, ncurses vs.) ve kullanan programları kurcalamaya başladım.
Bir sürü sorunu çoktan çözmüşüz ama çok basit bir yerde takılmışız.

 Konsolda "unalias mc" dedikten sonra mc çalıştırmayı ya da
mesela alsamixer'i çalıştırmayı deneyin, pencere kenarları
düzgün çizilmiyor. Bu tarz özel karakterler hep sorunlu.

 Sorunun sebebi de konsol yazıtipinin yandan yemiş olması. Iso
yazıtipini kullandığımızda temel karakterlerin dışındakilerinin çoğunu
kaybediyoruz. Unicode olduğunu iddia eden yazıtipleri de (artık nasıl
beceriyorlarsa) ğ ş gösterirken pörtlüyor.

 Bu sorunu en temiz terminus çözüyordu, ama (malesef) çok
çirkin :) Sorunları düzelten yazıtipleri [1] adresinde, lütfen test
ediniz, haber veriniz. Normal lat5 lerle karışmaması için lat5u
isimlendirmesine döndüreceğim.

 Asıl sorun şu, bu dosyalar iso09 lardan farklı, ama müdür içinde iso09
kullanıyoruz. Pakedi hazırlarken direkt olarak iso dosyalarının üzerine
mi yazalım, yoksa müdürde TR için ilgili değişikliği aynı anda mı
yapalım (1 satırlık birşey).

 Ben müdürde de gerekli değişikliği yapma taraftarıyım ama itirazı
olanlar, hiç durma yap diyenler var mıdır ?

 [1] http://cekirdek.pardus.org.tr/~onur/tmp/konsol/