[Gelistirici] disk bolumlerinde cok fazla alan rezerve oluyor

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
5 Mayıs 2007 Cmt 20:41:10 EEST

On Saturday 05 May 2007 14:05:09 Doruk Fisek wrote:

>  Kök sistem için rezerve edilecek standart bir miktarın belirlenmesi
> (örneğin 100 MB), Yalı'nın disk bölümleme sırasında biçimlendirdiği kök
> disk bölümüne buna gore %'yi ayarlamasi; kalan /home ve benzeri disk
> bölümleri için de hiç rezerve alan ayrilmamasi bana mantikli gözüküyor.

Belgesinde, bu kısmın, normal programlar diske yazamaz hale geldikten sonra,
root olarak çalışan syslogd gibi servislerin işlevlerini sürdürebilmeleri
için ayrıldığı yazıyor.

Buna göre değerlendirince 100 MB bana da gayet yeterli geldi.

Bu boyutların % olarak verilmesi de çok yanlış bu arada, swap gibi bir şey bu
sonuçta, belli bir boyutu aşınca işlevi yok, diskle birlikte artmaya devam
etmemeli.