[Gelistirici] devel -> contrib

Eren KOVANCI eren at parduslinux.org
2 Mayıs 2007 Çar 01:51:12 EEST

30'a yakın dağıtım denemişimdir. Büyük çoğunluğunda Gaim ön tanımlı olarak
geliyor. Yani sistem kurulduğunda Gaim de kuruluyor. Kopete KDE ile
bağlantılı olabilir ama şahsi fikrim Gaim kullanmaktan yana. DistroWatch
listesinde popüler olan 1-2 dağıtımı yükleyin Gaim'in ön tanımlı olarak
geldiğini göreceksiniz.

Pardus da kurulu gelmese bile 2007 deposunda bence olmalı. Contrib depoyu
herkes bilmiyor.

Yeni ismi bildiğiniz gibi pidgin oldu. Yeni çıkacak sürümde çeşitli
yenilikler olacak.

Amsn ise sadece msn ağına bağlandığı için contrib depoya atılabilir. Amsn
yerine KDE yazılımı olan Kmess'i tercih ederim.

Dipnot : Windows da Gaim kullanan bir kullanıcı (Gaim'in windows kullanıcı
sayısı hiç az değil. Bkz : Donanım forumları) Windows dan aldığı Gaim
ayarları ile Pardus da da Gaim kullanabilir. Ayrıca alışkanlıkları
değiştirmek zordur. Pardus'un hedeflerinden biri kolay kullanım ve diğer
sistemlerden geçiş rahatlığı ise Gaim kalmalı diyorum.

Teşekkürler.

--
http://www.pardus-oyun.org
Pardus Oyun İncelemeleri Sitesi