[Gelistirici] COMAR ve yetkiler

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
25 Mar 2007 Paz 18:33:28 EEST

Merhaba,

Beranger'in blogunda Görkem ile yazışmalarını okurken bir şeyler gördüm fakat
o tarafa doğru bir gidişat olmamış konuşma sırasında.

TASMA'dan KDE'nin kendi içerisinde şifre sorup sormaması ayarlanabiliyor. Bunu
bir şekilde COMAR sistemine uyarlamamız acaba mümkün olabilir mi? Ya da
ne kadar doğru olur?

Şöyle ki:

* Kullanıcı yönetim aracımızda, kullanıcıların yetkileri grup bazlı olarak
atanmış durumda. Ses, oyun, disk erişimleri falan filan...  Bu gruplara üye
olan kişilerin bu işleri yapmaya yetkisi var demek.

* Paket yöneticisinde paket kurmaya çalıştığımızda eğer yetkimiz yok ise
buna yetkiniz yok gibi bir mesaj çıkıyor şu an. Bu mesaj kullanıcının
gerçekten yetkisinin olmamasından kaynaklanabilir, ya da Beranger
örneğindeki gibi isteyerek kendi kullanıcısı için verilebilecek bir karar
olabilir.

KDE örneğine göre şifre sormaması durumu kişinin istenen işi yapmaya yetkili
olduğu durum oluyor. Şifre sorma durumu ise COMAR'dan bu işi yapmaya senin
yetkin yok cevabını alan program, yine COMAR üzerinden al sana root şifresi
diyebilse ve o işi yapabilse nasıl olur. Grafik arayüzlerde bu işi yapmaya
yetkiniz yok, eğer root şifresini biliyorsanız lütfen giriniz gibi bir dialog
çıkarılabilir belki.

Buradaki zorluk her call için bu işe gerek duyulacak olması. Ya da bu işi
kolaylaştırmak için session bazlı bir şeyler yapmak gerekiyor belki. Bu kısım
nasıl olabilir konuşmak lazım.

Gerekli mi, gereksiz mi bilemiyorum. Sadece bir fikir.

- Faik