[Gelistirici] selamlar, ve pardus server?

Tufan KARADERE tufan at ulakbim.gov.tr
22 Mar 2007 Per 11:18:32 EET

Selam,

Ismim tufan. tubitak-ulakbim'de sistem yoneticisi olarak calisiyorum. Caglar
ile asagidaki gibi bir yazismamiz oldu. Pardus'un ev/masaustu kullanicilarini
oncelikli olarak hedef aldigini biliyorum. Bununla beraber, ozellikle
universitelerdeki bilgi islemlerde Window$ XP'li DNS, mail, WWW ve dahi mrtg
grafiklerini alan makinalar kullanildigini duydukca, GUI'ye olan allerjinin
bir tarafa birakilmasi gerektigini dusunmeye basladim. Sonuc olarak bazi
yazilimlar pisi paketi haline getirilerek bu destek Pardus'a kazandirilabilir
(caglar, hayir, ulakbim'e ya da belirli bir univ.e ozel yapilandirma
bulunmayacak). Kullanip kullanmamak insanlara kalir, ama biz her bilgi
islemde olmasi gereken bazi sunucular icin alternatif bir secenek olarak
Pardus'u daha rahat parmagimizla gosteriyor duruma geliriz.

Paket bakiminin ne kadar vakit aldigini bilmedigim icin, bu isi su anda
dogrudan 'gonullu' olarak yapabilir miyiz emin degilim. Bu biraz da
universitelerin bizim onerimize olan tepkisine bagli. Ama olumlu tepki
oranini artirmak icin de hali hazirda guncel tutulan ve guvenlik sorunlari
olmayan paketlerin depoda hazir halde olmasi bi gereklilik.

"Yahu cok buyutuyorsun paket olayini gozunde, ben ekleyiveriyim hangileriyse"
diyen olabilir tabii :) Ya da 'sen hazirlamissin zaten paketleri, tartisana
kadar svn ile ativer' diye de bir oneri gelebilir.

Baska ne oneriler gelebilir?
--------

> Universite bilgi islemlerinin netflow verisini alip cozumleyebilmelerini de
> iceren bir dizi is grubu icin ugrasiyoruz. bazi universiteler bu konuda
> deneyimsiz gorunuyor. biz de istedik ki, onlari fazla ugrastirmadan bu isi
> yapacak bir cd hazirlayalim, takalim bazi seyleri yapmaya baslasin
> bunu nisan basindaki ulaknet calistayinda duyurma
> hazirligi icinde oldugumuz sonucu rahatlikla cikarilabilir.
> 'pardus kurun, sonra da su paketlere gel pisi pisi deyin'
> demenin daha anlamli olacagini dusunduk.
> paketleri, sizin ve dahi camianin yardimiyla python'u falan kapatilmamis,
> [...]

caglar da soyle bir yanit verdi:

aklıma hızlıca şunlar geliyor;

Bu paketlerle uğraşmak isteğiniz varsa size bir svn hesabı verelim ve bu
paketleri contrib/ deposuna alalım, üzerlerinde çalışalım, sorunlarını
giderelim (hede hödö ile derlenmiyor gibi) ve ya depoya alalım ya da contrib
deposunda kalsınlar ama ulaşılabilir olsunlar. Siz CD yapacağınız zaman
paketleri seçersiniz sadece.

Yok paketlerle uğraşmak istemiyoruz diyorsanız istediğiniz paketleri
bugzilla'ya hata olarak girebilirsiniz, birileri onları paketler.

Veya bu paketler genel kullanıma yönelik olmayacak atıyorum içine
bağlanacakları yerin config'ini, ulakbim'le ilgili bilgi v.s koyacağız
diyorsanız da size bu sefer ayrı bir svn deposu açıp bu paketleri orada
maintain etmenizi sağlayabiliriz.

Ama sonuçta dediğin gibi bunların bir yerde erişilebilir pardus üzerine
kurulabilecek paketler olmaları en azından sizin maintain etme
sıkıntılarınızı çözer, kararlı sürüm alttan giderken siz sadece üstte
ilgilendiğiniz özellikleri/paketleri günceller/değiştirirsiniz.

Bunları konuşmak için sizi ve ilgilenen başka kim varsa
http://liste.uludag.org.tr/mailman/listinfo/gelistirici e-posta listemize
bekleriz o zaman

--
Tufan KARADERE