[Gelistirici] InstalledSize hesabı..

Furkan Duman coderlord at gmail.com
15 Mar 2007 Per 15:46:52 EET

Merhaba,

On 3/15/07, A. Murat Eren <meren at pardus.org.tr> wrote:
>  Bu yüzden her paket için +%5 gibi bir ekstra koymanın makul olduğunu
> düşünüyorum, sizler ne diyorsunuz, bu işin doğru çözümü sizce nedir? Sonuçta
> derdimizin paketi kuracak kişinin diskinde yeterli alan olup olmadığını
> kontrol etmek olduğunu da unutmamak gerekli.

Bu kontrolü nerede yapacağız? Eğer bunu Pisi de yapacak isek, her
paketin metadata'daki kurulu boyut bilgisini %5 arttırmak yerine,
Pisi'nin kurulmak istenen paketin, kurulu boyutunun %5 fazlasını
alması yeterli olmalı.

Bu arada aklıma birşey daha geldi. Kurulmak istenen paket 5 Mb ise,
kurulu boyutu ise 10 Mb ise, bize = 5 Mb + (10 Mb * 1,05) lik bir disk
alanı gerekecektir. Yani indirilecek paketin diskte kaplayacağı alanı
da hesaba katmalı mıyız?

Görüşmek üzere.
--
Furkan Duman