[Gelistirici] Pear paketleri

A. Murat Eren meren at pardus.org.tr
11 Mar 2007 Paz 13:09:31 EET

 Merhaba,

11 Mar 2007 Paz 12:30 tarihinde, Eren Türkay şunları yazmıştı:
> Pardon sanırım eksik bir şeyleri atlıyorum. Benim bildiğim; PEAR paketleri
> kategoriler halinde tek arşiv olarak dağıtılmıyor. Görüldüğü gibi teker
> teker yapmak gerekiyor. Tek paket yapmaktan çıkardığım anlam tüm arşivleri
> indirip, açıp, tek arşiv haline getirmek ve her arşiv için actions.py
> içerisinde ayrı kurulumlar yapmak. if package=="HTML_AJAX": şeklinde devam
> eden satırlar.. Ki bir paket güncellendiğinde onu indirip, arşive koyup
> yeniden düzenlemek gerekcek. Bu tek paket işini ayrıntısıyla anlatabilir
> misiniz acaba?

 PEAR modüllerinin *tümünü* tek bir paket haline getirmek pek mantıklı
görünmüyor. Örneğin Fedora hepsini ayrı ayrı paketlemiş, Debian ise DB, Mail,
XML gibi çok kullanılan modülleri birleştirip tek bir paket yapmış.

 Ortalıkta dolaşan tüm PEAR modüllerini tek bir paket haline getirmeyelim,
fakat şu anda olduğu gibi her birini ayrı ayrı da paketlemeyelim.

 Bence depo'da şu anda duran paketler birleştirilip, common modüller PEAR
paketinin içerisine konulabilir ve geriye kalanlar 4-5 tane derli toplu PEAR
modülünde toplanabilir. Yani,

PEAR-Net_CheckIP/
PEAR-Net_DIME/
PEAR-Net_DNS/
PEAR-Net_DNSBL/
PEAR-Net_FTP/
PEAR-Net_IMAP/
PEAR-Net_IPv4/
PEAR-Net_LMTP/
PEAR-Net_POP3/
PEAR-Net_Ping/
PEAR-Net_SMTP/
PEAR-Net_Server/
PEAR-Net_Sieve/
PEAR-Net_SmartIRC/
PEAR-Net_Socket/
PEAR-Net_URL/
PEAR-Net_UserAgent_Detect/

 yerine, bir tane PEAR-Net paketi olur. Hem tek bir paket haline getirip
yönetimi zorlaştırmamış, hem de granularity'yi makul kriterlere göre sağlamış
oluruz.. Bu noktada paketçinin üzerine biraz iş yükü binecek başlangıçta,
fakat buna değer gibi görünüyor.

 2YKR.

 Selamlar.
--

 A. Murat Eren

--
 Gnome seems to be developed by interface nazis,
 where consistently the excuse for not doing