[Gelistirici] Paket İmzalama

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
30 Haz 2007 Cmt 14:51:42 EEST

On Saturday 30 June 2007 13:58:20 S.Çağlar Onur wrote:

İlk önce şunu yazayım, imzaya acil bir ihtiyacımız olmadığı gibi, yarım
yamalak bir çözüm, bir sürü açığa sahip olacak ve sahte bir güvenlik hissi
yaratacağı için bu işin böyle hadi yarım saatte kodlayalım mantığıyla
yapılmasına karşıyım.

Bu işi yapacak kişinin önce gerekler belgesindeki (bunu wikide bulamadım,
nereye kayboldu? maillerden geri oluşturalım hazır kopyası yoksa) istekleri
sağlayan bir tasarım yazması, sonra bunun imza konusunda bilgili yeterince
kişinin review'ından geçmesi, sonra oturup kodlamaya başlanması lazım.

> Yazanın notu; Ben halen jar benzeri/serifika temelli v.s çözümlerin
> gereksiz iş çıkartacağını ve sırtımızı gpg'ye verip gitmemiz gerektiğini
> düşünüyorum.

jar dosya yapısı sadece, sertifika vb ile ilgisi yok.

.pisi dosyası içinde bir adet dosyada files.xml, metadata.xml, çomar betikleri
ve install.tar.lzma'nın hash'i olacak. Mesela signs/ diye bir dizin içinde de
bu ufak dosyayı imzalayanların imza ve eğer varsa sertifikaları olacak.

Bu yapı paketin imzasını yanında taşımasını sağlıyor, birden fazla imza
destekliyor, farklı imza şekilleri destekliyor, geriye uyumlu, işlemesi de
oldukça basit.

İmzanın gpg vb yle atılmasından, sertifika taşıyıp taşımamasından bağımsız
olduğu için bu yapıya yönelik herhangi geçerli bir teknik karşı çıkış nedeni
göremiyorum.

> - cli'den PASSPHRASE vermek veya bunu bir config dosyasına yazmak
> kesinlikle kabul edilebilecek bir yöntem değil. Build işleminin otomatik

Katılıyorum. ps aux'ta gözüken, bash_history'ye giren bir password'ü kim
ister :)

> tutuyor. Hatta install.tar.lzma'yı imzalamaya gerek olduğuna emin değilim
> (ayrıca bu dosya paketin %99'u olarak bu süreci en çok yavaşlatacak
> arkadaş). files.xml içindeki sumlar zaten bu dosyanın içeriğinin
> değişmediğini garanti ediyor

Ben eminim, bu dosyayı direk açıyoruz, önce açıp sonra kontrol edemeyiz, kötü
niyetli bir paket inotify ile takip edilen yerlerden birine bir dosya atıp,
daha dosyalar açılırken pat diye kendini çalıştırabilir.

Ya bu dosyanın hash'ini kontrol edip öyle açacağız, yada önce geçici bir yere
açıp, dosyaları, hashlerini kontrol ettikten sonra asıl yerlerine
taşıyacağız. Bu ikinci yol daha fazla disk alanı isteyecek ve tatsız olacak.