[Gelistirici] Proxy Ayarları Arayüzü tanım dokümanı

bertan rmznbrtn at gmail.com
24 Haz 2007 Paz 22:06:08 EEST

Proje ile ilgili belgeyi pardus-wiki.org adresine taşıdım, böylece belgede
yaptığım küçük değişiklikleri takip etmek isteyen olursa bunu yapabilecek:
http://tr.pardus-wiki.org/Vekil_Sunucu_(Proxy)_Ayarlar<http://tr.pardus-wiki.org/Vekil_Sunucu_%2528Proxy%2529_Ayarlar%25C4%25B1_Aray%25C3%25BCz%25C3%25BC_Tan%25C4%25B1m_Belgesi>
ı_Arayüzü_Tanım_Belgesi<http://tr.pardus-wiki.org/Vekil_Sunucu_%2528Proxy%2529_Ayarlar%25C4%25B1_Aray%25C3%25BCz%25C3%25BC_Tan%25C4%25B1m_Belgesi>

Bunun dışında, belgede de görebileceğiniz üzere ayar dosyalarının neredeyse
tamamı kullanıcı dizinindeki dosyalar üzerinde. Bu durum ayarların kullanıcı
bazında etkili olmasını daha mantıklı kılıyor sanki. Öbür türlü her vekil
veya ağ bağlantısı profili değişikliği, tüm kullanıcıların dosyalarını
değiştirmek anlamına gelecek.

Çağlar'ı dediği gayet doğru ve geçerli bir şey; vekil sunucu ayarları ağ
bağlantısıyla yakından ilişkili; fakat bu ilişki kullanıcı bazlı bir şekilde
ele alınmalı gibi geliyor bana. Yani Murat'ın dediği gibi her ağ bağlantısı
için ilişkili bir vekil profili olur; ama ağ bağlantısı değiştirildiğinde
sadece o anki kullanıcı için ayarlar değiştirilir ve kullanıcı değişince de
şu anki kullanıcının son kullandığı ağ bağlantısı ile şu anki uyuşmuyorsa şu
anki ağ bağlantısı ile ilişkili olan vekil profili yüklenir. Uyuşuyorsa da
ayar dosyaları değiştirilmez ve çevre değişkenleri aktif kullanıcının son
kullandığı duruma döndürülür.

Bu çözüme ne diyorsunuz?

--
R. Bertan Gündoğdu