[Gelistirici] review süreci

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
22 Haz 2007 Cum 02:49:50 EEST

22 Haz 2007 Cum tarihinde, Koray Löker şunları yazmıştı:
> Gürer'in mesajını okuduğumda Gürer'in her durup dururken yazdığı mesajda
> hissettiğim gibi "adam ne kadar haklı" diye düşündüm. Çünkü cidden review
> süreci nedir anlaşılmaz bir hal almıştı ilk günden beri benim için...
>
> fakat sonrasında düşündüm ki, bir pakette sorun olup olmadığına dair çok
> başarılı eleştiriler okudum bu süreçte ve paket kalitesi nasıl arttılırı
> diye çok değerli fikirler edindim.
>
> Ne var ki, aslında Gürer de bence diyor ki, bu sürecin yaşanmasına yol açan
> şey review olsa bile paketlere ait bir zorunluluk yaptığımızda olayı
> [...]

Ne hassasiyeti yaw? Bana kalsa depoya paket almayı kesip, en az 10
geliştiriciden ACK almamış paketleri depoya almayıp onlarca paketi de depodan
uzaklaştıracağım hemde kimin/ne için gerekli olup olmadığını düşünmeden.
Review süreci dışardan bakınca işe yaramıyor veya çalışması gerektiği gibi
çalışmıyor gibi görünüyorsa veya gerçekten çalışmıyorsa bunun tek sebebi
yetersiz insan gücü.

Ama sırf şu an tekliyor diye _illa çalışması gereken_ bir süreci kaldırıp
atmanın hiç bir manası görmediğim gibi pratik bir faydasını da görmüyorum
(daha az e-posta almak dışında). Ki sürecin çalışmadığına da inanmıyor
değilim bu güne kadar review edilen onlarca paketin en az yarısında yanlış
actionsAPI kullanımı da düzeltildi.

Gönül yeterince insan ile bu süreci her commit için işletebilmek ister, ama
elimizde böyle bir güç şu an için olmadığına göre, en azıdan depolara yeni
girecek paketlerin bir seri gözden geçmesinin kimseye bir zararı yok.

http://paketler.pardus.org.tr/2007/packagers.html bu sayılarla paket maintain
etmeye çalışmanın getirdiği iş yükü ile hiçbirimiz mutlu değiliz, bir de
bunların yanına derlenmeyen/yanlış iş yapan/acayip yamalı falan paketlerin
eklenmesini %1 bile engelleyecekse varsın bürokratik olsun.

Özetle neden rahatsız olduğunuzu bile anlamış değilim :)...

Saygılar
--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/