[Gelistirici] Replaces/Conflict/Obsolute

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
12 Haz 2007 Sal 21:24:42 EEST

On Tuesday 12 June 2007 19:17:34 S.Çağlar Onur wrote:
> * Conflict çakışan 2 paketi anlatıyor
> * Replaces ismi değişen (gaim->pidgin, actioncube->bişiy)/daha önce n parça
> olan ama şimdi tek parça ya da tersi olan (koffice->n tane koffice)
> paketleri anlatıyor, yani burda paket aynı
> * Obsolute depodan silinen paketleri gösteriyor
>
> Her conflict eden paket obsolute'a eklenecek diye birşey yokken (ikisi de
> depoda yaşamaya devem ediyorlarsa),

Yukarıdaki herşey tamam.

> replace edilen veya sadece depodan
> silinen (memusage gibi) paketler distribution.xml içine eklenecek ki
> index'e girmesinler.

Bir bu acayip geliyor. Obsolute'un amacı depo'dan silinmiş, ama birilerinin
makinesinde halen yüklü olan paketleri kaldırabilmekti. distribution.xml
güzel bir yer bunun için hakikaten.

Ama Replaces tag'ını kullandığımızda distribution.xml'i şişirmemize gerek
kalmamalı. Obsolute'daki durumdan farklı olarak, Replaces bize zaten bu
paketin adı değişti artık yenisini kur ve bu eskisini kaldır diyor. Ama biz
bu paketin kaldırılması için yine de Obsolute'e ekliyoruz.

Aslında kaldırılması için ekliyoruz demek bu durumda tam doğru olmuyor.
Obsolute'un asıl amacı bu olsada; bir başka görev daha yüklemişiz Obsolute'a.
O da, "pisi index" dediysek, obsolute'dakileri alma diyoruz aynı zamanda. Bu
garip değil mi? indexle dediysek, gösterdiğim depo için index oluştur demiş
oluyorum. Niye buradakileri "ekleme" demek zorundayım. Madem paketler
depo'da yok - ki index'e ekletmiyorum -, hakikaten indexle dediğim depo'da
olmasın o zaman.

Özetle, Replace kullanıldığında, Obsolute'un kullanılması gerekliliğine ve
pisi index'in Obsolute'e bakmak durumda olmasına takılıyorum.

Uzun oldu ama tüm sorunlarımız "neden depoda eski paketleri saklıyorduk"'a
geliyor sanırım. Başka bir yere neden taşıyamıyorduk? Yönetimsel bir takım
sıkıntılar vardı diye hatırlıyorum? Bunu "bir takım" :) scriptler yazarak
aşma imkanımız var mıdır?

> Saygılar

Saygılar, Sevgiler,

- Faik