[Gelistirici] Fwd: JIRA ve Confluence

Koray Löker loker at pardus.org.tr
2 Haz 2007 Cmt 13:27:35 EEST

Merhaba,

Böyle bir mesaj geldi bilgi'ye, FYI...

Gönderen: "Mustafa Tan" <mustafatan75 at gmail.com>
Alıcı: bilgi at pardus.org.tr
Tarih:  Bugün 13:19:26
Konu: JIRA ve Confluence

Selamlar,

Öncelikle bir Açık Kaynak dünya gönüllüsü biri olarak çalışmalarınızı canı
gönülden desteklediğimi bilmeniz isterim. Pardus ile ilgili gelişmeleri
takip etmeye yine bir açık kaynak dünya gönüllüsü olan iş arkadaşım Sezer
Yeşiltaş <http://yesiltas.net/sezer/> ile başladım.

Sezer laptop'unda Pardus kullanıyor ve Pardus'la ilgili harika blogları var.
(Pardus 2007 Beryl Manager
Gösterisi<http://www.yesiltas.net/sezer/2007/03/pardus-2007-beryl-manager-gsterisi.html>,
Pardus 2007.1 için Vmware Server
kurulumu<Pardus%202007.1%20i%C3%A7in%20Vmware%20Server%20kurulumu>,
vs.) Sezer'den aldığım gazla Pardus için neler yapabilirim diye düşünmeye
başladım.

İşim gereği Java teknolojileri ağırlıklı olmak üzere Konfigürasyon ve Sürüm
Yönetimi konuları üzerinde çalışıyorum. Uzun bir zamandır da
JIRA<http://www.atlassian.com/software/jira/>ve
Confluence <http://www.atlassian.com/software/confluence/>'un adminliğini
yapıyorum. Pardus'çular olarak Bugzilla kullandığınızı gördüm. JIRA,
Bugzilla'ya göre çok daha yetenekli bir araç. Bugzilla'dan JIRA'ya veri
çevrimi imkanı da mevcut. JIRA lisanslı bir ürün olmasına rağmen açık kaynak
dünyaya ücretsiz ve kodu açık. Dünyaca ünlü bir çok açık kaynak topluğu
(Apache, JBoss, Spring, vs.) JIRA kullanıyor. Zaten altyapsında da hem açık
kaynak araçlar kullanıyor.

JIRA konusunda detaylı bilgiye bu bloglardan ulaşabilirsiniz: JIRA
Nedir - I<http://mustafatan.blogspot.com/2007/04/jira-nedir-i.html>,
JIRA
Nedir - II <http://mustafatan.blogspot.com/2007/04/jira-nedir-ii.html> , JIRA
Nedir - III <http://mustafatan.blogspot.com/2007/05/jira-nedir-iii.html>Eğer
JIRA'ya geçiş düşünürseniz bu konuda memnuniyetle destek olabilirim.

Benzer şekilde de Confluence da aynı firmanın harika bir Wiki aracı.
Confluence'un JIRA'dan farklı olarak bir de Personal
Edition<http://www.atlassian.com/software/confluence/pricing.jsp#personal>diye
 lisansı var. Bu lisansında maksimum 2 kullanıcı (anonim kullanıcı
sınırsız) oluyor. Örneğin ben Confluence Personal Edition'ı
http://www.gezwiki.com adresinde kullanıyorum. Kendime "Build Tools" diye
bir space yaratarak başta Apache Ant olmak üzere Konfigürasyon Yönetimi ile
ilgili araçlar hakkında dokümantasyon yapıyorum.

Siz de Confluence'un bu versiyonunu Pardus ile dağıtıbilirsiniz. JIRA ve
Confluence java tabanlı oldukları ve standalone kurulumlarında Apache Tomcat
ve Hypersoniq DB birlikte geldiği için kolayca kuruluyor.

Ayrıca Wiki'nizi Confluence'a geçirmeyi düşünürseniz de bu konuda da destek
olabilirim. Konfigürasyon ve Sürüm Yönetimi konusunda da katkım olacağını
düşünürseniz seve seve destek olurum.

Saygılar...
--
Mustafa Tan