[Gelistirici] Fwd: Re: [Stable] [merge] system/base/grub - Grub ve birden fazla disk (RELOADED)

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
2 Haz 2007 Cmt 01:59:08 EEST

> Sistem hdb1'e, grub hdb'ye yazdırılınca hdb = hd0 olarak görünüyor
> ve device.map'e göre /dev/hdb1 = (hd1,0) olduğu halde, grub.conf'a
> (hd0,0) yazmak gerekiyor. Bu da entry ekleme/değiştirme sırasında
> problem yaratıyor.
>
> Kök sürücüsü /dev/hdb2 olan bir entry yaratmak gerektiğinde, (hd0,1)
> mı yoksa (hd1,1) mi yazmak gerekiyor, belli değil. Grub hda'da ise
> (hd1,1), hdb'de ise hd(0,1) yazmak gerekiyor. Grub'ın hangi diske
> yazıldığını bulmadan problem çözülmeyecek gibi görünüyor.

 Bu sıralama kernel disk sıralamasıyla ilgili değil bu arada. hd0, hd1
vs. nin /dev/hda /dev/hdb ile hiç bir ilgisi yok, BIOS un açılış
sırasına göre verdiği (0x80, 0x81) in karşılığı. Adam BIOS unda boot
sıralaması değiştirdiğinde bu da değişecek. Ama bizim için önemli olan
senin de dediğin gibi grub ın kurulduğu yer (ki MBR ise hep hd0 kabul
etmekte bir sakınca yok, başka bir taklayla grub ı çağıran kişi zaten
elle müdahele ediyordur) ve grub ın dosyalarının (stage, conf vs. )
olduğu yer.

> Sistemdeki disk sayısı ikiden fazla ise ve Grub ikinci ya da üçüncü
> diske yazıldıysa, daha da karışıyor durum... Hangi aygıtın hangi
> (hd#)'i kullandığını anlamak güçleşiyor.

 /dev/hda ve /dev/sda olduğunda da karışıyor, hangisinin önce geldiği
BIOS un keyfine kalabiliyor :)

> Ya da, -bence en iyi çözüm bu- device.map dosyası asıl durumu
> gösterecek şekilde yeniden yazılmalı. Grub hdb'deyse, aşağıdaki gibi
> bir device.map:
>
> (hd0)    /dev/hda
> (hd1)    /dev/hdb
> (hd2)    /dev/hdc
>
> şu hale getirilmeli:
>
> (hd0)    /dev/hdb
> (hd1)    /dev/hda
> (hd2)    /dev/hdc
>
> Ne diyorsunuz?

 Yöntem olarak bence de en iyisi bu. Pratikte birşeyleri bozacağını da
zannetmiyorum ama bu senaryoyu oluşturup deneriz emin oluruz :)