[Gelistirici] Pardus incelemelerinin özeti

Görkem Çetin gorkem at pardus.org.tr
19 Tem 2007 Per 11:45:10 EEST

Merhaba

Bir süre önce Pardus 2007 ve 2007.1 için çıkan
incelemelerdeki eleştirileri bir araya getireyim demiş ama zaman
ayıramamıştım. Çeşitli zamanlarda yapılmış 7 ayrı incelemeyi
tarayınca aşağıdaki sonuçlar çıktı. Bunların arasında tamamen
ilgisizleri ve yapılmış olanları (ki oldukça fazlaydı) çıkartınca
geriye küçük bir liste kaldı.

Bu listedekilerin bir kısmı bazılarına saçma gelebilir, bir kısmı
da hiç yapılmayacak olabilir. Listenin çıkartılmasındaki hedef, yazıları
okumamış olanlar için "durumu görmek" ve "ne düşünüldüğünü"
göstermek, ayrıca ortak bir hafıza oluşturmak.

Çevirince anlam kayması oluşturan bazı ifadeleri İngilizce
bıraktım, ayrıca 2007.2'de düzeltilmiş olan en az 10-15 öğelik
bir liste vardı, onlar da gitti.

- Kurulum programının 1920x1200'de çalışması
- Açılış ekranının durumla ilgili bilgi vermemesi
- Görsellerin birbiri ile uyumsuzluğu (açılış ekranındaki deniz teması
ile masaüstü teması)
- Yerelleştirme paketlerinin eksikliği (özellikle FF/OOo)
- Göreceli olarak belgeleme yetersiz
- Genel bir dil ayar sistemi yok
- Canlı CD'den sabit diske kurulum mümkün değil
- Network manager programı "intuitive" değil (bir diğer yorum: "not
obvious, but intuitive enough")
- Bazı resimler "garip" duruyor (bu cümlenin altında, ağzında kuş tutan
Felis chaus resmi var)
- Türkçe hata mesajları (bu konuda detay verilmemiş)
- Kurulum programı yeteri kadar "cilalı" değil
- Simge teması renksiz görünüyor
- Kaptan ve tasma'da çökme sorunu var
- Paketleri tek tek seçmek mümkün değil

İyi çalışmalar