[Gelistirici] Proxy Ayarları projesinde son durum

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
3 Tem 2007 Sal 22:03:25 EEST

On Tuesday 03 July 2007 21:20:54 selim ok wrote:
> Merhabalar,
> Benim kafam karisti biraz (zaten ne zaman karismadi ki :) Bir kac (olasi
> sacma) soru sormak istiyorum.
>
> Simdi wiki'deki belgede tasarim kararlari kisminda yazan [1] ifadesinden
> yola cikarak, vekil sunucu ayarlarinin ag baglantisi profilleri ile
> iliskili olacagini, tipki isim sunucusu ayarlari gibi ayarlanabilecegini
> var sayiyorum. Yani bir global vekil sunucu ayari olacak bir de istege
> bagli olarak her ag baglantisina ait ayri bir vekil sunucu ayari. Bu
> noktayi dogru anlamis miyim?

> [...]

Önce Selim'e not: Şimdi sayacaklarım seninle ilgili değil, önce bunu
söyleyeyim, asıl mesajı silmiştim, o yüzden buraya yazıyorum

Bence vekil sunucu ayarlarının bağlantılarla ilişkilendirilmemesi gerekir; hem
evinde hem de iş yerinde normal kablolu ağ bağlantısı kullanan, ama evde
farklı, iş yerinde farklı vekil sunucu kullanan veya ikisinden birinde vekil
sunucu kullanmayan adam ne yapacak? İki tane kablolu ağ bağlantısı belirleyip
onlara farklı vekil sunucu ayarları mı girecek? Veya evde bazen kabloyla
bazen kablosuz bağlanan adam ikisinde de aynı vekil sunucu ayarlarını mı
girecek? Bence ağ bağlantısı ile vekil sunucu ilişkili olmasına rağmen
birbirleriyle eşleştirilmemeliler; aynı ağ bağlantılarında olduğu gibi bir
vekil sunucu seçimi yapılabilmeli. Ağ bağlantısını değiştirmeden vekil
sunucu, vekil sunucu değiştirmeden ağ bağlantısı değiştirilebilmeli. Dizüstü
bilgisayar kullanan bir adam (örneğin ben) kablolu bağlantısını devamlı
seçili bırakır ama kablosuz bağlanır (yani ikisi seçilidir ama biri
bağlıdır), ve fakat ağ bağlantıları ile vekil sunucu ayarları
eşleştirildiğinde, iki vekil sunucu profili mi olacak bu durumda?

Bir de şöyle düşünelim: ağ bağlantıları ekranını ikiye bölsek, bir vekil
sunucu kutucuğu (checkbox'u) olsa ve "vekil sunucu aç" dendiğinde pencerenin
altında bir vekil sunucu profili kısmı görünse, ağ bağlantısından ayrı olarak
yapılandırılabilse, "hangisi olmalı?" problemimizi (kullanıcı temelli mi,
bağlantı temelli mi, yoksa sistem geneli mi olsun konusu) kökten çözmüş
oluruz.