[Gelistirici] Paket İmzalama

Ismail Dönmez ismail at pardus.org.tr
1 Tem 2007 Paz 02:47:52 EEST

On Saturday 30 June 2007 15:12:24 Gürer Özen wrote:

> Buna ben de katılıyorum, zaten bu nedenle o gerekler belgesinde, isteyenin
> hiç imza kullanmayabileceği, isteyenin basitçe kendi anahtarıyla
> imzalayacağı, isteyenin de tam bir CA, revocation list, vb destekli çözüm
> kullanabilmesi gerektiği yazıyordu.

Kendi public key'imizi dağıtmanın benim bulabildiğim en güvenli yolu şöyle;

- pardus.org.tr içinde bir OpenLDAP PGP Key Server açarız
- Bizim public keyimiz bu serverda durur
- ldaps:// üzerinden SSL ile iletişime izin verir sadece
- pisi hardcoded bir adresten bizim anahtarımızı gpg ile ister ve database'ine
ekler

Böylece;

- Kullanıcıya ulaşan key'in bizim olduğundan emin oluruz
- SSL üzerinden iletişime geçtiğimiz için man in the middle attack dan da
korunmuş oluruz.

Paket imzalama kısmında sorun yok zaten, detached signature kullanıp,
authentication işini pinentry'ye bıraktığımız sürece güvenlik problemimiz
olmaz. Pisi dosyalarının yanında eş bir *.sig dosyası olur vs.

Simple is secure, secure is simple.

Benim 0.2€

/ismail

--