[Gelistirici] Paket İmzalama

Bahadır Kandemir bahadir at pardus.org.tr
1 Tem 2007 Paz 00:22:47 EEST

01 Tem 2007 Paz tarihinde, S.Çağlar Onur şunları yazmıştı:
> 30 Haz 2007 Cts tarihinde, Bahadır Kandemir şunları yazmıştı:
>
> "$DISPLAY'a göre hangi pinentry'nin çalıştırılacağını belirleyen bir
> wrapper kullanamıyoruz, güvenli olmuyor."
>
> yazmışın yalancı :P

Gereksiz dep problemini çözmek için, duruma göre pinentry-curses ya da
pinentry-qt'yi çalıştıran bir pinentry wrapper yazmak güvensiz dedim.

> Hangi sunucuya? Buildfarmdan bahsediyorsak orda her paket kurulu olmak
> zorunda zaten :), burda yanlış olan tek şey bağımlılık (ki o da gnupg
> kurunca kmail hemen kullanmaya başlayabilsin diyeydi), pinentry arkadaşı
> gpg bağımlılığı olmaktan çıkartıp kurulan.xml/çalışan.xml içine
> alacağımdır, bu sorunlarını çözüyor mu?

Masaüstü ve Buildfarm'ı etkileyen bir problem yok :) X'siz bir sistem kurup
GnuPG kullanılmak istendiğinde çıkıyor sorun. Pinentry, passphrase sormak
için sadece Qt dialog kullanıyor, ama açık bir X oturumu olmadığında
pörtlüyor.

Ben diyorum ki, pinentry paketini bölelim. GnuPG, pinentry-curses
uygulamasını içeren pakete dep etsin. Diğer paket pinentry-qt'yi içersin.
Paketlerin postInstall'larında pinentry -> pinentry-curses ya da
pinentry -> pinentry-qt linklerini oluşturalım. KMail de, pinentry
paketine değil, pinentry-qt'ye dep. etsin. Herkes mutlu olsun.