[Gelistirici] Pardus ve Kubuntu insan bilgisayar etkilesimi degerlendirmesi

gorkem at pardus.org.tr gorkem at pardus.org.tr
31 Oca 2007 Çar 11:25:07 EET

Merhaba

Belgenin tamamını okuyunca aşağıdaki yorumlar çıkıyor. Yazarın olumlu ya
da olumsuz görüşlerini artı ya da eksi işaretleriyle belirttim. Bir ara,
şimdiye kadar çıkan tüm (yabancı) Pardus incelemelerini tarayıp benzer bir
liste oluşturacağım.

1. (-): Paketlerin yerelleştirmesi henüz tam değil (burada Türkçe
kısımlardan bahsediliyor).

2. (+): Pardus'ta kurulumun neresinde olduğu (ve toplam adım sayısı)
anlaşılıyor, ancak Kubuntu'da belirsiz.

3. (+): Kubuntu öntanımlı ayarlarla başlatılıyor, ancak Pardus'ta Kaptan
adında bir uygulama bu ayarların yapılmasını sağlıyor.

4. (-): Kaptan'ın son ekranında "Tasma'yı başlat" düğmesi olmasına rağmen
Tasma'nın ne olduğundan bahsedilmiyor.

5. (-): Bazı masaüstü simgeleri isometrik olmasına rağmen bazıları 2
boyutlu görüntüleniyor.

6. (-): Simgelerin ışıklandırılmasında tutarsızlıklar var. Bu son iki
nokta, KDE'nin insan bilgisayar etkileşimi standardına uymuyor.

7. (+): Kpowersave uygulaması Pardus'a otomatik kuruluyor, ancak
Kubuntu'da yok.

8. (-): Pardus'ta ağ ayarları kolayca yapılamıyor. Kubuntu'da ağ
bağlantısı varsa IP otomatik atanıyor.

9. (?): Adept, öntanımlı ayarlarıyla sistemde kurulu paketleri gösterirken
PİSİ bunu yapmıyor.

İyi çalışmalar
Görkem