[Gelistirici] Pisi: DTD -> RelaxNG

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
30 Oca 2007 Sal 10:36:50 EET

29 Oca 2007 Pts 21:31 tarihinde, Barış Metin şunları yazmıştı:

> pspec.xml dosyalarını doğrulamak için DTD kullanıyoruz ve DTD'nin
> kısıtlamaları yüzünden (aynı isimli elementlerin farklı bağlamlarda test
> edilmesi gibi) pek rahat değiliz.

Rahatız aslında. Gerçekten DTD kullanmıyoruz, depoyu ismail.py validate
ediyor. DTD yi hazırlamış olmamın tek sebebi pspec.xml içinde DOCTYPE ta
referans verildiği için görünce onu çekmeye çalışan toollar (xmllint mesela)
rahat etsin diyeydi.

> PSPEC için bir relaxng şeması hazırladım[1]. Fakat bir sorunumuz var. XML
> tanımında attribute'ların sırlarının önemsiz olduğu söylenirken,
> elementlerin sıraları konusunda bir şey söylenmiyor. XML-Infoset içerisinde
> "tanımlanmış sıradan" bahsediliyor, relax ng de elementlerin sırasına
> dikkat ediyor. Dolayısı ile pek çok pspec.xml validate edilemiyor.

Salla bence, relaxng'nin bize kazandıracağı bir şey yok.