[Gelistirici] Açılış menüsü

Fatih Aşıcı fatih.asici at gmail.com
21 Oca 2007 Paz 22:47:23 EET

Merhaba,

Şu an için her kernel güncellemesi yapıldığında grub menüsüne yeni bir öğe
ekleniyor ve bu kimi kullanıcıların kafasını karıştırıyor. İlerde eski
çekirdeklerin silinmesi için bir şey düşünüyor olabilirsiniz; ancak ben menü
düzeni hakkında bir öneri getireceğim.

Açılış menüsünde her zaman bir tane "Pardus 2007" başlıklı bir öğe olsa ve
her zaman son sürüm çekirdeği yüklese ve diğer çekirdekler için "Older
kernels" ya da "Show all kernels" şeklinde ayrı bir seçenek ile tüm
çekirdekleri içeren yeni bir menü açılsa diyorum. Bu şekilde hem açılış
menüsü biraz daha sadeleşmiş ve güncelleme sonrası son kullanıcıları
şaşırtmamış olur hem de grub.conf içerisinde "default 0" değerini
değiştirerek öntanımlı olarak windowsun açılmasını isteyen kullanıcıların
her seferinde buradaki numarayı arttırmak zorunda kalması gerekmez.

Hatta bu ikinci menü kurtarma, safe mode, monitor probe, remove old kernels
:) gibi seçenekler de sunan bir menü olabilir. Bu tartışılırsa ortaya daha
güzel bir şey çıkacağını düşünüyorum.

Bu arada sınav döneminde kendi paketlerimle bile pek ilgilenme şansı
bulamadım. Şimdi İzmir'deyim. Burada Internet erişimim biraz kısıtlı ama
yeni dönem başlayıp İstanbul'a geri döndüğümde yine elimden geldiğince
birşeyler yapmaya çalışacağım.

Herkese iyi çalışmalar...