[Gelistirici] mysql-gui-tools

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
16 Oca 2007 Sal 02:20:58 EET

Merhaba,

 MySQL, GUI araclarini mysql-gui-tools isimli toplu bir pakette
dagitiyor. Son surumunun icinden MySQL Administrator, MySQL Query
Browser ve MySQL Workbench cikiyor (sayfasinda MySQL Migration Toolkit
de var gozukuyor ama sors paketinde goremedim). Ortak kullandiklari
mysql-gui-common diye de bir kutuphaneleri var.

 MySQL Administrator (mysql-gui-common ile beraber) su anda depodaki
araclarla derlenebiliyor ve kolaylikla calisir hale gelebiliyor (su anda
playground'da benim dizinim altinda duruyor).

 MySQL Query Browser'in ise bir gtkhtml bagimliligi var ki, gordugum
kadariyla tum gnome sulalesini corap sokugu gibi beraberinde getiriyor.
gconf hatasi nedeniyle contrib'deki set

 MySQL Workbench'i Gentoo comment etmis kendi ebuild'inda, niye ki diye
bakarken, derleme asamasinda gui-common'dan kullandigi bir noktada hata
veriyor, herhalde bu surume ozgu. O gtkhtml istemez gibi gozukuyor
dokumana gore ama derle(ye)medigim icin bilmiyorum.

 Simdi bu kadar lafi niye anlatiyoruma gelelim. Gnome sulalesi topluca
yakinda depoya girecek gibi gozukmediginden (en azindan 2007 deposuna)
MySQL Administrator ve MySQL-Gui-Common'i ayri ayri paketlenip resmi
depoya ve 2007'ye yollansa mi diye dusunuyorum. Tek tar.gz'den
cikiyorlar ama ayri dizinleri var her birinin ve zaten ayri ayri
configure/make isleminden geciyorlar. Boylece gnome bagimliligi
isteyenleri de contrib deposuna koyabiliriz.

 Bilmeyenler icin not, uygulamalar GPL, po dosyalari var, Turkce'ye
cevrilebilir durumlar.

 Ne dersiniz?

                   Doruk

Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693