[Gelistirici] pardus ve ape destegi

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
10 Oca 2007 Çar 18:41:55 EET

Merhaba,

 Parduş, resmi depodaki yazilimlarla su anda APE uzantili dosyalar ile
bisi yapamiyor (kayipsiz bir muzik formati).

 Amarok'un gstreamer motoru ile calabildigine dair rivayetler var ama
Pardus'ta gstreamer motoru kapali (vardir mutlaka bir nedeni).

 TransKode isimli ses formatlarini birbirine donusturen bir yazilimimiz
var. Onun APE'i baska bir formata donusturebilmesi icin mac isimli bir
yazilima ihtiyaci var. Bunu -devel deposuna ekledim, TransKode icin de
destegi actim. Ama 2007'ye merge etmedik, yeni paket eklemeye deger mi
bunun icin gibi bir soru var.

 Contrib deposuna XMMS icin ape eklentisi (xmms-mac) koydum, devel'den
mac derlenir, sonra contrib'den xmms-mac kurulursa XMMS'te
dinlenebiliyor.

 Simdi bu "limbo" durum icin benim aklima gelen soyle cozumler var :

 a - Amarok'un APE calmasi icin gstreamer destegi acilabilir (eger ise
yariyorsa).

 b - TransKode'un APE donusturebilmesi icin mac paketi devel'in yani
sira 2007 deposuna da eklenir.

 c - 2007 icin bisi yapilmaz. En azindan contrib deposundaki XMMS
kullanicilari calabilsin diye (pisi em xmms-mac sonucunda bulunamayan
bagimlilik almasinlar), mac paketini devel'den contrib deposuna tasiriz.

 Baska onerilere de acigim tabii :)

                   Doruk

Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693