[Gelistirici] Statik kitaplıklar

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
6 Oca 2007 Cmt 03:31:15 EET

05 Oca 2007 Cum 20:44 tarihinde, Furkan Duman şunları yazmıştı:
> Böyle yapacağımıza Pisi sonu .a ile biten statik lib'leri pakete dahil
> etmesin. [1] numaralı madde için de pspec'e "allowstaticlibs"  gibi
> bir tag veya attribute eklenerek buna izin verilsin.
>
> Aksi halde gözümüzden kaçırdıklarımız, configure parametresini
> dinlemeyen make betikleri, actions.py'larda geniş çaplı düzenleme
> gereksinimleri gibi şeyler ortaya çıkacak.

@Furkan:

Bir ara debug paketleri için böyle birşey yapmıştık, ilk başta daha
kolay/doğru gibi geliyor ama farklı sorunlar yaratacaktır bu yaklaşım diye
düşünüyorum.

Bir paketten çıkan dosyaların bazıları pisi paketine girmeyecek ve bu durumda
mesela neredeyse her paket arkada dosya bıraktım diyecek paketini
oluştururken oysa mesela ben o bilgiyi çok kullanıyorum seviyorum, tabiki .a
dosyaları için ağlama ey pisi denebilir ama sanki paketin olan bir sorunu
paket yöneticisi ile çözüyormuşuz gibime geliyor.

@Doruk:

actionsAPI configure.in/ac parse edip doğru flag'ın ne olduğunu bulabilir
(--disable-static mi --no-static mi v.s) fakat bu da gene yukardaki gibi
paketin nasıl derleneceğinin tarif edildiği yerde çözülürse daha doğru
olurmuş gibime geliyor, actionsAPI şu anda paket davranışlarına olabildiğince
az müdahale etmeye çalışıyor (kde için --disable-debug dışında) bence böyle
kalsa daha güzel olur.

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/