[Gelistirici] kpowersave & desktop

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
19 Şub 2007 Pzt 11:55:13 EET

Monday 19 February 2007 tarihinde, S.Çağlar Onur şunları yazmıştı:
> Selamlar;
>
> [1]'de göreceğiniz gibi kpowersave'in desktop sistemlerde öntanımlı
> açılmaması ile ilgili bir hatamız mevcut, / eski yama kpowersave refactor'ü
> sebebi ile artık uygulanmıyor /, upstream böyle bir hamlenin son derece
> gereksiz olduğunu, adının kpowersave olmasının güç tasarufu yapan bir
> uygulama olarak değil, hal'ın ilgili bacağını manage eden bir uygulama
> olarak görülmesini öneriyor

Bu programcı açısından doğru bakış açısı ama kullanıcı açısından pek öyle
değil gibi, ne bilsin hal'ı, powersave bacağını :-) Bi de ikonu sakat
meretin, desktop makinede fiş/priz simgesi gören soluğu bugzilla da
alıyor :-)

> ve desktoplar suspend/hibernate etmiyor mu
> diyor?

Evet, üstüne ekran dpms/powersave özelliklerini de ayarlıyor ama taşınabilir
makinelerin aksine bu ayarlar system trayde durup her dakika göze sokulacak
önemde değil diye düşünüyorum desktop sistemlerde.

Ekran güc koruma/vs ayarlarının yeri tasma, hibernate/suspend işi de zaten
logout/shutdown menusunun işi bence.. Yok "ben desktop makinede de şemadan
şemaya koşarım" diyenler de bi kere çalıştırsınlar, yerleşsin tray'e.

> Aynı şekilde bu istek bana da manasız geliyor, laptoplarda çok daha işe
> yaradığı aşikar fakat desktop makinamda da kullanıyorum ben örneğin.
>
> Her neyse gelelim sonuca :), halen böyle birşeyin gerekli olduğunu düşünen
> var mı? Bunu eski yama gibi kpowersave desktop görürse açılmasın şeklinde
> yapmak yerine kaptan'a soru olarak eklemeyi düşünüyorum, itirazı olan var
> mı?

Kaptan ÖSS oluyor :-) Bir de kullanıcının ilk anda bu konuyla ilgili fikri
olacakmış gibi gelmiyor bana...

> Ya da benden başka bırak elleme isteyen zaten kapatır diyen mevcut mu?

Kapatalım, isteyen açsın.. Ya da şöyle söyliyim, kapatmak işi çok büyük takla
gerektirmiyorsa desktop makinlerde kapalı gelmesini tercih ederim.

ekin.