[Gelistirici] NM Kablosuz ağ tarayıcı

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
14 Şub 2007 Çar 10:44:06 EET

14 Şub 2007 Çar tarihinde, Baris Ozyurt şunları yazmıştı:
>  'Bilgisayar okuryazari'nin belki ip alias'la isi olmaz, Linux dagitimimiz
> ip alias yapabiliyorken bunu saklamaya calismak bana cok anlamsiz geliyor.
>
>  Ote yandan, ag ayarlari gibi, hedef kitlemizin dogrudan minciklamayacagini
> düsündügümüz bir ekranin gittikce karisik bir hale gelmesi de icime
> sinmiyor.
>
>  Ag yapilandirmasi icin 'Gelismis Yapilandirma Secenekleri' gibi bir yeni
> formla bu ayarlari yaptirsak? Bu ekrana ulasmak icin bir tik daha
> gerekecek; bilgisayar okuryazarlari anlamadigi icin tiklamayacak,
> 'hacker'lar mutlu olcak :-)

Örneğin ağ ayarları için bu özellikleri _bir şekilde_ sağlamazsak bu seferde
insanlar OpenSuSe'de network-manager var, vpn'de yapıyor/mac'de
gösteriyor/network zıbıdıd vıt vıt ayarlarınıda yapıyor onu
paketlesenize/kullansanıza demeye başlıyor. Doruk bir keresinde "Bu kadar
harika bir yemek yapmışsınız, sunumdaki bazı aksaklıklar yüzünden herkes
tadından öte şekline takılıyor, yazık oluyor" demişti bence sorun bu.

Son kullanıcı kullanmaz/kullanamaz/bu kullanabilirlik alanının saçma
kurallarına göre yanlış/ben yapamıyorsam kullanıcıda yapamaz gibi
yaklaşımların alayına baştan itiraz eder durumdayım.

Bir özellik network-manager'a, package-manager'a v.s'ye girmiyorsa bunun
savunması "kim kullanacak canım" değil "kodlayacak vaktim yok, bu özellik
benim önceliklerim arasında değil, önce şu şu bitsin sonra bunu düşünürüz"
olmalı.

Eğer korkumuz atıyorum network-manager için mac adresini göstermek/ip alias
nat v.s yaptırınca arayüzün karışması ise bunlar teknik birer sorun değil
tamamen ağız tadı problemi, bu noktada da Umut/Görkem gibi arayüz tasarımında
bizden daha insancıl fikirleri/önerileri olanların bu şu sebeple yanlış ve
yapılmamalı demek yerine illa yapılacaksa bu şekilde yapılmalı diue öneri
getirmesi gerekiyor bence.

P.S: Lütfen bu tartışma bir yerinden uzayıp KDE öntanımlı ayarlarına, arayüz
devrimlerine falan dönmesin olduğu yerde kalsın.

2 YKR
--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/