[Gelistirici] NM Kablosuz ağ tarayıcı

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
14 Şub 2007 Çar 02:49:19 EET

13 Şub 2007 Sal 17:31 tarihinde, Furkan Duman şunları yazmıştı:
> Yamaları ve simge paketini ekte beğeninize sunuyorum.

Harika gidiyorsun Furkan, devam!

> Güvenlik açısından olmazsa olmaz birşey. Ancak bence doğru yöntem MAC
> göstermek de değil. Sonuçta insanlara bak bakalım bu trusted AP'mi?
> diyerek numarayı hatırlamasını bekliyoruz.

Ben "MAC göstermeyelim" derken Pardus'un ilk anlarından ve hatta öncesinden
itibaren kullandığımız bir tasarım kuralına dayanarak konuştum: "Eğer bir işi
bilgisayara yaptırabiliyorsak kullanıcıyı yormayalım boşuna" MacOS'ta
yanılmıyorsam bu işi *Automatic* (ilk bulduğuna bağlan) ve *Preferred
Networks* (yalnızca önceden bağlanılan ağlara bağlan) şeklinde iki seçenek
ile kullanıyorlar. Ayrıntı ekranlarında AP'lerin MAC adreslerini görmek
mümkünken temel listede yalnızca ESSID yer alıyor. Windows'ta da anımsadığım
kadarı ile temel ekranda MAC gösterilmiyor. Atacağım, ama  herhalde ayrıntı
ekranlarında bu bilgiyi bulmak mümkündür. Acaba sistemi düz kullanıcı için
tasarlamaktan vazgeçip hacker'ları mı hedef almaya başladık diye düşünüyorum.

Derken Onur'un ağ arayüzleri için de MAC adresi gösterme önerisi ve Doruk'un
+1'i geldi ve titredim. Bence mevcut hali ile dahi bu arayüz düz kullanıcı
için fazlasıyla karışık. Örneğin bendeki MacBook'ta *88E8053 PCI-E Gigabit
Ethernet controller - Marvell Technology Group Ltd. (eth0)* ve *Atheros
Communications, Inc. (001c) (ath0)* yazıyor, neredeyse İTO ticari sicil
gazetesi gibi bişi. Oysa, bunun yerine *Ethernet soketi (eth0) ...* ve
*Kablosuz ağ (ath0) ...* yazsa, ve hatta "..."lar hiç olmasa da bir bilgi
ikonuna tıklayınca çıksalar, MAC adresleri ile birlikte...

Görkem, orada mısın? Anladın sen demek istediğimi, bir mock-up yapıp
göndersen, benim artistik yeteneklerime güvenmek durumunda kalmasak :-P

ET