[Gelistirici] NM Kablosuz ağ tarayıcı

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
13 Şub 2007 Sal 00:15:51 EET

13 Şub 2007 Sal 00:07 tarihinde, Furkan Duman şunları yazmıştı:
> Merhaba,
>
> network-manager'ın kablosuz ağ tarayıcısını Wifi Radar'dan
> (http://wifi-radar.systemimager.org/) esinlenerek biraz geliştirdim.
> Ekte ekran görüntüsünü gönderiyorum. Şifreli-şifresiz bağlantı
> gereksinimi durumu ile link kalitesi gösterilmekte (simgeler
> Pywireless'dan arak ;) )
>
> wireless-tools'un Net.Link Comar betiğini biraz değiştirdim.
> scanRemote metodu geriye link kalitesi, encryption bilgisi ve bağlantı
> protokolu (b/g) de döndürüyor.
>
> Önerileriniz, görüşleriniz ?

Görsel iki öneri: Bağlantı kalitesi algılaması zor olan mevcut şekil yrine çok
daha hızlı anlaşılabilecek bir çubuk grafik olsa. Ayrıca şifrelemeyi gösteren
ikon daha az belirgin olsa da olabilir, çünkü varlığı ve yokluğu zaten çok
gerekli bilgiyi içeriyor. Mevcut görüntü ile şifre ikonu kalite grafiğine çok
baskın.

Bir öneri daha: Mode ve MAC ilk başta görünmese ve bir bilgi (i) simgesine
basıldığında çıkan bir özette (iwlist scan ile elde edilebilecek bilgilerin
tümü mesela) görünseler. Hedef kitlemiz için bu bilgi yalnızca kafa
karıştırıcı...

Bir de son talep: Hazır bu kadar el değmişken WPA işini de çözüp NM'yi
2007.1'e hazır hale getirsek deiyorum...

ET