[Gelistirici] Yetersiz Disk Alanı Uyarısı

Talat UYARER talat at uyarer.com
7 Şub 2007 Çar 03:10:17 EET

Selam Arkadaşlar,

Pardus da disk dolmasına karşı her hangi bir uyarı yoktu. Diskiniz %100
olduğunda haberiniz olmuyordu. Sistemi kapatıp açtığınızda login
ekranından girişi yapamıyordunuz. Bunu önlemek için Cağlar Susenin
uyguladığı bir yamayı bana iletti. Yama denedim çalışıyor. Yamanın
çalışma mantığı  20 dk bir disk alanı kontrol ediyor ve belli bir
orandan düşükse size bir uyarı penceresi cıkartıyor.Uyarı penceresinde
disk alanının yeteriz olduğunu söylüyor ve iki seçenek sunuyor.
Konqueror u acayım  mı dosyalarını sil yada iptal butonu var.

Önerim şu eğer bu yamayı kullanırsak  bence adama boşu boşuna Konqueroru
açtırmıyalım Ubuntununda[1] gelecek versiyon kullanayı düşündüğü
Kleansweep adlı bir programı açtıralım. Kleansweep[2] sistemideki
gereksiz dosyaları tespit ediyor ve temizliyor. Onuda denedim baya iyi
durumda bende gereksiz olarak 100 mb dosya buldu yaklasık.

Ne dersiniz ne yapalım nasıl yapalım ?

Not:Yamanın ve Kleansweep in türkçe çevirisi eksik.
Küçük Not: Bence Uyarı penceresi yerine küçük bir baloncuk kullansak
daha hoş olabilir.

[1]https://wiki.ubuntu.com/SystemCleanUpTool
[2]http://www.kde-apps.org/content/show.php?content=28631