[Gelistirici] tasma-extra (aka tatilden afiyetle dondunuz umarim)

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
13 Ağu 2007 Pzt 12:16:09 EEST

Merhaba,

 Pardus'ta, (normalde diger dagitimlarda yapilabilen) KDE ayarlarinin
bir kismini grafik arayuzden yapamiyoruz. Cunku KDE Yapilandirma Merkezi
yok ve Tasma da KDE Yapilandirma Merkezi'nin sadece bazi kisimlarini
aliyor.

 Tasma'nin gostermedigi bir KDE ayarini yapmak istiyorsaniz, ya KDE
Yapilandirma Merkezi'ndeki modulun adini biliyor olmaniz
(Pardus'tan once kcmshell diye bir komuttan bile haberdar degildim) ve
kcmshell ile cagirmaniz gerekli; ya da ev dizininde .kde/share/config/
altinda ilgili dosyayi bulup metin editoru ile degistirmelisiniz.

 Tam olarak nelerden bahsediyorsunuz derseniz; tema yonetimi,
kizilotesi, joystick, oturum yonetimi gibi pek eften puften olmayan
ayarlar var aralarinda.

 Bu konuda daha once birkac kez yaptigim tartismalardan bir sonuc
alamamaktan baymis olarak, kendi isimi gorebilmek icin tasma-extra
isimli bir paket hazirladim. Tasma icinde tasma gecmeyen ve tasma
kategorisinde olmayan hicbir modulu gostermiyor. Paketin yaptigi,
sistemde hali hazirda kurulu olan bu modul dosyalarindan tasma*.desktop
dosyalarini uretmek ve ilgili kategorilere yerlestirmek. Tasma'nin
kendisi ile herhangi bir dosya cakismasi yok. Kurdugunuz zaman Tasma'da
mevcut kategorilerde yeni ayar modulleri beliriyor. Paketi kaldirdiginiz
zaman da yok oluyor.

 Once sadece kendime gerekli modulleri ekledim. Onur'un da gazi ve
onerileriyle; kullanicilarin baska turlu grafik arayuzden yapamadigi ya
da cok aranarak yapabilecegi baska moduller de ekledim. Yeni onerilere
de acigim, bakip, deneyip istekte bulunacaklar icin ekte standart bir
KDE sisteminde bulunan KDE Yapilandirma Merkezi modullerinin bir
listesi var (dikkat, bazilari birbirinin icinden cagriliyor). Paket
burada :

 http://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/dfisek/tasma-extra/

 Bu kadar uzun uzadiya anlatmamin nedeni, paketi review'a sokmak
istiyorum ama hangi depoya (2007/contrib) girecegine burada karar
vermek daha mantikli olur saniyorum.

 Ontanimli kurulu gelmeyecegi ve kullanici sadece kendi kasinip paket
yoneticisinden bulup kurdugu zaman aktif olacagi icin ben resmi depoda
bulunmasinin bir sakincasini goremiyorum. Ozellikle Turkce problemi
olan modulleri de koymadik bu dusunceyle (text-to-speech yok ornegin).

 Dusunun, tasinin, kasinin, tartisin, bir karar verin; ona gore paketi
ilerleteyim.

                   Doruk